پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
روند نزولی تولید مقاطع تخت فولادی کشور
31 مرداد 1400 - 8:45
شناسه : 16448
براساس گزارش‌های منتشر شده از میزان تولید کل محصولات فولادی کشور همچون ورق گرم، سرد و پوشش‌دار برای دوره‌های چهار ماهه نخست سال 1399 و چهار ماهه ابتدایی امسال، به دلیل قطعی برق و افزایش هزینه‌های تولید در مجموع شاهد رشد منفی ۱۱ درصدی برای مقاطع تخت فولادی بودیم.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ورق گرم یکی از محصولات استراتژیک در فولادسازی است. این محصول در چهار ماهه سال گذشته به میزان سه هزار و ۵۱ تن تولید شده بود اما امسال مقدار تولید ورق گرم با رشد منفی ۱۰ درصدی به دو هزار و ۷۵۹ تن رسیده است.

در کنار این محصول، ورق سرد نیز با رشد منفی ۹ درصدی در تولید از رقم ۹۰۴ هزار تن در ۴ ماهه سال قبل به ۸۲۶ هزار تن رسیده است؛ در این میان اما ورق پوشش‌دار رشد مثبت ۵ درصدی در تولید را تجربه کرد و از ۴۷۰ هزار تن محصول تولید شده طی چهار ماهه سال گذشته اکنون به ۴۹۳ هزارتن در چهار ماهه امسال افزایش تولید داشت.

بنابراین تولید کل مقاطع تخت فولادی از میزان تولید سه هزار و ۱۶۷ تنی طی چهار ماهه ۱۳۹۹ به دو هزار و ۸۰۷ تن در چهار ماهه ۱۴۰۰ رسیده و رشد منفی ۱۱ درصدی داشته است. در مجموع می‌توان گفت که کل محصولات فولادی از ۶ هزار و ۸۶۴ تن تولید شده در چهار ماهه سال گذشته با رشد منفی ۶ درصدی به ۶ هزار و ۴۷۰ تن در چهار ماهه امسال رسید.

گفتنی است که یکی از دلایل کاهش تولید برای محصولات فولادی افزایش هزینه‌های تولید و همچنین قطع شدن برق واحدهای تولیدکننده بوده و این درحالیست که با کم شدن میزان تولید محصولات در نهایت شاهد افزایش قیمت انواع محصولات فولادی در بازار خواهیم بود. کما اینکه تا به امروز نیز این اتفاق افتاده و روند قیمتی در بازار فولاد افزایش داشته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.