سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
روند نزولی قیمت طلای جهانی
24 خرداد 1400 - 12:48
شناسه : 13717
قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر دلار قوی به پایین‌ترین حد طی یک هفته و نیم گذشته روندی نزول پیدا کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به یک هزار و ۸۶۴ دلار و ۵۸ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۶ درصد کاهش، یک هزار و ۸۶۷ دلار و ۶۰ سنت بود.

استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی اس پی آی، اظهار داشت: بازار این احتمال را می‌دهد که صحبت‌ها ددر خصوص تعدیل سیاست پولی انبساطی آمریکا آغاز خواهد شد که این گمانه‌زنی سرمایه‌گذاران را به سودگیری یا کاهش سرمایه‌گذاری در طلا و ارز واداشته است. به همین دلیل دلار اندکی قوی‌تر شد با این حال تصور می‌کنیم فشارهای تورمی همچنان ادامه خواهد داشت.

دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب با ۰.۱ درصد رشد در بالاترین رکورد یک هفته اخیر ایستاد و قیمت طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد.

براساس آماری که هفته گذشته منتشر شد، قیمت‌های مصرف‌کننده آمریکا در ماه مه رشد قوی داشته است. با این حال مقامات بانک مرکزی آمریکا مجدد اعلام کرده‌اند که تورم موقتی و انتظار دارند تدابیر محرک مالی برای مدتی ادامه پیدا کنند. اکنون توجه بازار به نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا در هفته جاری و شفافیت بیشتر در خصوص دیدگاه سیاست‌گذاران آمریکایی برای رشد تورم و روند سیاست پولی معطوف شده است.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران بانک مورگان استنلی روز جمعه در یادداشتی پیش بینی کردند بانک مرکزی آمریکا در نشست هفته جاری خود برای انعطاف‌پذیری بیشتر برنامه سیاست پولی انبساطی مقدمه چینی کرده و در خصوص تعدیل این برنامه صحبت می‌کنند.

لازم به توضیح است که در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۷ دلار و ۸۰ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، در دو هزار و ۷۷۱ دلار و ۳۱ سنت ایستاد. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، یک هزار و ۱۴۳ دلار و ۷۱ دلار معامله شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.