چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
روند همکاری نفت و گاز اروندان و مدیریت اکتشاف ادامه دارد
12 دی 1400 - 11:47
شناسه : 22501
شرکت‌ نفت و گاز اروندان و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در نشست مشترک خود نحوه ادامه و توسعه همکاری‌، انجام مطالعات با استفاده از فناوری‌های نو و تبادل علمی و پژوهشی، دانش و تجربه برای همکاری‌های دوجانبه را بررسی کردند.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی فکور مدیر اکتشاف شرکت اروندان در نشست مشترک شرکت نفت و گاز اروندان و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به ابلاغ ساختار تازه این مدیریت در اردیبهشت‌ماه و تغییر ماهیت از ستادی به پروژه‌محور، اظهار داشت: خط‌مشی مدیریت اکتشاف این است که انباشت دانش و ظرفیت علمی نهفته در این مدیریت به شکل عملی در شرکت‌های تولیدی نمود یابد و نقش بازوی قوی علمی برای هر شرکت تولیدی با هدف شناسایی ظرفیت‌های تولیدی باشد.

وی با بیان این نکته که مطالعات انجام‌شده دیدگاه ما را نسبت به ذخایر نفتی خوزستان تغییر داد، افزود: اکتشاف‌های تازه در فواصل میان این حوزه‌ها، حاکی از آن است که میدان‌های نفتی خوزستان برخلاف تصور پیشین با یکدیگر ارتباط دارند و این فواصل و تله‌های چینه‌ای نیز دارای نفت زیادی هستند که می‌توانند به ذخایر نفتی کشور اضافه شوند.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، گفت: درباره حوزه زیر نظر مدیریت شرکت نفت و گاز اروندان نیز بعضی از بلوک‌های فعالیت مدیریت اکتشاف در حوزه غرب کارون بوده و بررسی‌های انجام‌شده حاکی از آن است که هنوز ظرفیت‌های نهانی در این منطقه وجود دارد تا با فعالیت‌های اکتشافی فعال شوند.

فکور در این نشست با اشاره به همکاری‌های مستمر فنی با شرکت نفت و گاز اروندان، بیان کرد: تبادل مستمر اطلاعات فنی بین مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تولیدی بسیار مفید و سبب هم‌پوشانی اطلاعات، رفع نواقص اطلاعاتی و ایجاد قطعیت در پیش‌بینی‌های تحقیقاتی است.

وی ضمن تشریح هزینه‌های چندبرابری هر چاه اکتشافی نسبت به یک چاه تولیدی، ادامه داد: رهاسازی و بلااستفاده قرار دادن این چاه‌ها پس از پایان فعالیت اکتشافی مقرون‌به‌صرفه نیست، بنابراین تصمیم بر این است در هر منطقه، با مدیریت شرکت تولیدی در آن منطقه هماهنگ باشیم که در انتهای فعالیت تحقیقاتی آن چاه از اکتشافی به تولیدی تبدیل شود.

رویکر اروندان توسعه‌ای است

در ادامه این نشست عبدالله عذاری‌اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، با استقبال از توسعه فعالیت‌ها و همکاری‌های مشترک با مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، تصریح کرد: رویکرد جدید شرکت نفت و گاز اروندان که بر مبنای اساسنامه و ماموریت همیشگی این شرکت بوده، رویکرد توسعه‌ای است که برای تحقق این هدف بی‌شک از ظرفیت‌های موجود مدیریت اکتشاف استفاده می‌شود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های پیشین تبادل اطلاعات فنی با مدیریت اکتشاف بر توسعه چنین فعالیت‌ها و همکاری‌هایی تاکید کرد.

در پایان این نشست گزارش تبادل اطلاعات فنی و همکاری‌های انجام‌شده بین دو مجموعه و ظرفیت‌های توسعه‌ای و اکتشاف در میدان نفتی دارخوین ارائه شد و آخرین مراحل تبدیل و تحول چاه میدان سپهر از مدیریت اکتشاف به شرکت نفت و گاز اروندان بررسی شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.