سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
روند پیش روی قیمت طلا
07 خرداد 1401 - 11:38
شناسه : 28397
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، روز جمعه 6 خرداد ماه، قیمت طلا همزمان با ضعیف‌تر شدن شاخص دلار و کاهش اندک بازدهی خزانه‌داری آمریکا افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، قیمت‌های طلا و نقره اوایل معاملات روز جمعه ۶ خرداد ماه، در ایالات‌ متحده قوی‌تر شدند که تا حدی به دلیل ضعیف‌تر شدن شاخص دلار آمریکا و کاهش اندک بازدهی خزانه‌داری آمریکا طی آخرین روز معاملاتی هفته افزایش یافت. با این حال، افزایش شدید شاخص‌های سهام ایالات‌ متحده اواخر هفته، روند صعودی را در بازارهای فلزات گران‌بها محدود خواهد کرد.

بهای طلا در معاملات روز جمعه ۶ خرداد ماه، به یک هزار و ۸۵۴ دلار و ۱۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با یک هزار و ۸۵۵ دلار و ۱۰ سنت بسته شد. همچنین معاملات آتی نقره کامکس طی ماه جولای، آخرین بار با ۰.۳۴۵ دلار افزایش به ۲۲ دلار و ۳۰ سنت در هر اونس رسید.

شاخص‌های سهام ایالات‌ متحده به دنبال افزایش‌های ثابت روز پنج‌شنبه پنجم خرداد ماه، به سمت افتتاحیه‌های بالاتر اشاره می‌کنند. بسته شدن صعود هفتگی در شاخص‌های سهام ایالات‌ متحده، یکی از سرنخ‌های فنی است که کف‌های بازار کوتاه‌مدت وجود دارد.

نخست‌وزیر چین، اظهار داشت: باید اعلام شود که اقتصاد این کشور در نقطه بحرانی قرار گرفته و از مقامات درخواست داریم تا برای رشد اقتصادی سه ماهه دوم و کاهش نرخ بیکاری، تلاش بسیار کنند. بیش از ۲۰۰ میلیون شهروند چینی تحت محدودیت‌های قرنطینه زندگی می‌کنند که باعث ناآرامی فزاینده در دومین اقتصاد بزرگ جهان شده است.

وزارت بازرگانی ایالات‌ متحده روز جمعه ۶ خرداد ماه، اعلام کرد: به صورت ماهانه، شاخص اصلی هزینه‌های مصرف شخصی، معیار تورم ترجیحی فدرال‌ رزرو طی ماه گذشته ۰.۳ درصد افزایش یافت. شاخص کل ایالات متحده از میانگین افزایش قیمت‌ها برای تمام مصرف شخصی داخلی به طور سالانه، نسبت به رشد ۵.۲ درصدی طی ماه مارس به ۴.۹ درصد کاهش یافت. این دومین ماهی است که شاخص‌های تورم سالانه پس از رسیدن به ۵.۳ درصد در ماه فوریه کاهش یافته و کاهش تورم سالانه نیز مطابق با انتظارات بود.

گفتنی است، برخی تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند که طلا می‌تواند برای جذب سرمایه‌های صعودی جدید مشکلاتی را سر راه داشته باشد؛ زیرا فدرال رزرو همچنان به افزایش شدید نرخ‌های بهره ادامه می‌دهد؛ در حالی که فشار تورم کاهش می‌یابد و این امر باعث افزایش نرخ بهره واقعی خواهد شد که برای طلا، یک دارایی بدون بازده، منفی خواهد بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.