جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
رویکرد صادرات، محور اصلی تولید فولاد باشد
03 دی 1399 - 4:49
شناسه : 3808
رئیس اسبق هیئت عامل ایمیدرو گفت: باید محور تولید فولاد را صادرات و نیاز دنیا قرار دهیم. بدهی است که نیاز کشور هم در این رویکرد تامین می شود، چون ما سنگ آهن، گاز و نیروی متخصص بسیار خوب به میزان کافی داریم.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از ایراسین، مهدی کرباسیان، رئیس اسبق هیئت عامل ایمیدرو گفت: ما در دو دوره قبل مسیری را در ایمیدرو آغاز کردیم که به نظر می رسد سرعت آن کم شده است و آن این موضوع است که باید محور تولید فولاد را صادرات و نیاز دنیا قرار دهیم، بدهی است که نیاز کشور هم در این رویکرد تامین می شود چون ما سنگ آهن، گاز و نیروی متخصص بسیار خوب به میزان کافی داریم.
این کارشناس ارشد اقتصاد معدن در ادامه طرح جامع فولاد اشاره کرد و افزود: طرح جامع فولاد تصمیمی بود که در شرکت ملی فولاد و ایمیدرو گرفته شد و با همت فولاد تکنیک این کار انجام شد. در این طرح با نظر متخصصان بسیار ارزشمندی تولید ۵۵ میلیون تن فولاد برای سال ۱۴۰۴در نظر گرفته شد، اما من اعتقاد دارم مرحله دوم طرح جامع فولاد باید به سمت پایین دست زنجیره برود تا بتوانیم ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنیم و این جز جاهایی است که باید سرمایه گذاری در آن صورت بگیرد و سازمان ایمیدرو و فولاد مبارکه و سایر شرکت‌ها باید در این زمینه فعال تر باشند و آن را حمایت کنند.
معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت به اقدامات صورت گرفته در زمینه اکتشافات معادن در دوره حضورش در ایمیدرو پرداخت و گفت: اساسا عمده معادن ما معادن رو باز هستند. در زمان حضور بنده در ایمیدرو ۲۷۰ هزار کیلومتر مربع کار اکتشافی شروع شد و ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع کار ژئوفیزیک هوایی در نقاط مختلف کشور انجام شد. اقدامی که به اندازه کل تاریخ ۸۰ ساله معدن در ایران بود و خوشبختانه معادن خوبی به ظرفیت کشور اضافه شد. البته این معادن در حوزه سنگ آهن و زمینه های دیگر مثل مس و روی و… خیلی بزرگ نبودند.
کرباسیون در خاتمه با بیان این مطالب افزود: خوشبختانه اکتشاف معادن در کشور ادامه دارد. منتها نکته این است که کار معادن عمقی در کشور صورت نگرفته و تقریبا این مورد نزدیک به صفر است. غیر از یک معدن که در زمان بنده به همت مهندس جعفری در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به سرانجام رسید. این معدن در عمق بالای ۲ هزار متر در فلات مرکزی با ذخیره ۲ میلیارد تن سنگ آهن بدست آمد که نشان می دهد اگر ما در معادن عمقی سرمایه گذاری کنیم این نگرانی که بعضی بیان می کنند که ممکن است سنگ آهن تمام شود منتفی است و حرف صحیحی نیست.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.