سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
رکورد تولید آهک شکسته شد
21 تیر 1401 - 12:49
شناسه : 30206
به همت فولادمردان «فخوز»، مدیر بخش مواد اولیه شرکت فولاد خوزستان گفت: واحد تکلیس آهک با تولید ۸۹۴ تن آهک، رکورد جدیدی را در این بخش به ثبت رساند؛ به گونه‌ای که رکورد پیشین مربوط به تولید ۸۷۲ تن آهک است که در فروردین ماه سال 1396 محقق شده بود.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، امین بهارلو مدیر بخش مواد اولیه شرکت فولاد خوزستان، اظهار داشت: ثبت میزان تولید ۸۹۴ تن آهک در کنار حفظ کیفیت عالی محصول، بیانگر تولید با کیفیت و یکی از مهم‌ترین راهبردهای فولاد خوزستان است.

وی انجام تعمیرات سالیانه و ماهانه با کیفیت، بهبود شرایط فرایند تولید، اعمال تنظیمات دقیق، پایش مداوم، تلاش پیوسته و هدفمند همکاران تولید و تعمیرات آهک را مهم‌ترین عوامل کسب این موفقیت برشمرد.

مدیر بخش مواد اولیه شرکت فولاد خوزستات، بیان کرد: واحد تکلیس آهک، یکی از واحدهای بخش مواد اولیه است که شامل دو خط تولید با ظرفیت اسمی روزانه هر کدام ۴۰۰ تن و ظرفیت نهایی ۴۸۰ تن در روز هستند.

بهارلو در مورد کاربردهای آهک کلسینه در صنعت فولاد، گفت: مهم‌ترین کاربرد آهک، کمک به ایجاد سرباره و حذف ناخالصی‌های مذاب است که کیفیت آهک، نقش مهمی در کیفیت محصول نهایی و شمش فولاد برعهده دارد. ضمن اینکه آهک علاوه بر حذف ناخالصی‌ها و شکل‌دهی سرباره، به عنوان گدازه‌آور نیز عمل می‌کند. در متالورژی ثانویه که تصفیه فولاد برای تولید استیل با خلوص بالا انجام می‌شود، آهک برای تنظیم دما یا خصوصیات شیمیایی فولاد و خارج کردن ناخالصی‌های باقی‌مانده استفاده می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسب این موفقیت و تداوم روند تولید شرکت فولاد خوزستان، پاسخ محکمی است به کسانی که با هدف توقف تولید، قصد ضربه زدن به صنعت کشور را دارند. در این میان، از حمایت‌های بی‌دریغ مدیرعامل، اعضای هییت‌مدیره، معاون بهره‌برداری و سایر عوامل شرکت فولاد خوزستان که در این موفقیت نقش داشتند، تقدیر و تشکر به عمل می‌آوریم و امیدوار هستیم با تداوم موفقیت‌های فولاد خوزستان، شاهد عزت و شکوفایی روز‌افزون شرکت در عرصه تولید و ارزآوری باشیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.