سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
رکورد تولید در مس سرچشمه با وجود مانع تولید
21 تیر 1401 - 15:13
شناسه : 30213
مدیر بهداشت و درمان مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با اشاره به موفقیت‌ها و توانمندی‌های مجتمع در دوران کرونا، گفت: با توجه به وجود مانع بزرگ کرونا و چالش‌های آن، با مدیریت هوشمند در مجتمع و تلاش کارکنان، تشکیل ستاد بحران و کمیته پیشگیری از این بیماری و دیگر اقداماتی که انجام شد، رکورد تاریخ شرکت مس در تولید در ۴۰ سال گذشته، در مجتمع مس سرچشمه رقم خورد.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی مس سرچشمه
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، داریوش ضیایی‌پور مدیر بهداشت و درمان مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، روز دوشنبه ۲۰ تیر ماه در مراسم اختتامیه «جشنواره ملی عصر کرونایی» که با حضور محمدی ‌شاهرخی رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، روح‌الله ابوالهادی مدیر روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، جندقی مدیر امور نوآوری و کسب‌وکار نوین این مجتمع و جمعی دیگر از مسئولان و اهالی فرهنگ برگزار شد، با اشاره به کمک‌های مجتمع مس سرچشمه در دوران کرونا به مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های شهرستان و استان، اظهار داشت: ساخت سالن بحران کرونای شهدای مس در بیمارستان علی‌ابن ابیطالب(ع)، خرید مخزن‌های اکسیژن‌ساز در بیمارستان‌های انار، رفسنجان و کرمان، خرید دستگاه اکسیژن‌ساز کانتینری و تمام کیت‌های تشخیصی pcr کرونا در شهرستان رفسنجان، خرید و تامین ماسک و…، ازجمله اقداماتی بود که در این مدت انجام گرفت.

وی با بیان این‌که کرونا علاوه بر مرگ‌ومیرها، بر فرهنگ، زندگی و رفتار اثرات دیگری نیز داشت، گفت: این بیماری شرایطی را در تمام زندگی رقم زد که باید آن را به قبل و بعد از کرونا تقسیم کرد؛ وقتی کرونا وارد ایران شد که این ویروس هنوز ناشناخته بود و همه اقدامات آزمون و خطا بود.

ضیایی‌پور اقدامات انجام ‌شده در دوران شیوع در مجتمع مس سرچشمه را مثبت ارزیابی و عنوان کرد: تجمع‌ها، کلاس‌های آموزشی، سفرهای غیرضروری، فعالیت‌های وری و…، حذف شد و حتی کارکنان و پرسنل در رستوران‌ها حضور پیدا نکردند و غذاها به صورت بسته‌بندی‌شده توزیع می‌شد.

مدیر بهداشت و درمان مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اذعان کرد: تشدید محدودیت‌های کرونایی در مجتمع مس سرچشمه، از دیگر اقداماتی بود که طی این مدت انجام گرفت؛ به طور مثال، در اوایل شیوع کرونا افرادی که از سفر برمی‌گشتند، قرنطینه شدند و این افراد به صورت تلفنی غربال‌گری می‌شدند و خدمات دریافت می‌کردند.

وی عنوان کردطی دو سال شیوع ویروس کرونا، در مجتمع مس سرچشمه پنج هزار و ۷۰۰ مورد غربال‌گری انجام گرفت؛ سه هزار و نفر از پرسنل به کرونا مبتلا شدند، دو هزار  نفر بستری و ۳۰ نفر هم بدحال بودند و دو فوتی نیز ثبت شد.

گفتنی است، در اختتامیه جشنواره ملی عصر کرونایی که با حمایت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار شد، از برگزیدگان این جشنواره در محورهای فرهنگی، علمی و مدیریتی تقدیر شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.