سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
رکورد تولید پتاس در سال ۹۹ شکسته شد
01 اردیبهشت 1400 - 14:17
شناسه : 10909
معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایمپاسکو: میزان تولید کلرید پتاسیم در سال 1399 نسبت به 1398 در مجتمع پتاس خور و بیابانک با بیش از ۸۰ درصد رشد همراه بود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ایمپاسکو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، خدایار کریم‌نژاد معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، اظهار داشت: مجتمع پتاس خور و بیابانک در سال ۱۳۹۹ با تولید ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن کلرید پتاسیم موفق به شکستن رکورد تولید طی سال‌های راه‌اندازی مجتمع شده است.

وی افزود: طی ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۸، میزان تولید کلرید پتاسیم در مجتمع پتاس خور و بیابانک ۱۴ هزار و ۱۰۰ تن بود. این در حالی است که در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹، میزان تولید بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن برآورد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایمپاسکو، گفت: این معدن یکی از بزرگ‌ترین معادن ایران از نظر وسعت و ذخیره بوده و همچنین بزرگ‌ترین معدن حوزه خلیج فارس و آسیای میانه درخصوص شورابه‌ها محسوب می‌شود. روند افزایشی تولید در بزرگ‌ترین معدن شورابه تا رسیدن به تولید یکصد هزار تن در افق ۱۴۰۶ ادامه خواهد داشت.

کریم‌نژاد بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۳۰۰ هکتار استخرهای استحصال نمک و کارنالیت در این مجتمع احداث شده است که برای رسیدن به تولید یکصد هزار تن باید یک هزار و ۶۰۰ هکتار استخر تبخیری احداث شود. وی در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده پروژه‌های پژوهشی درخصوص انجام مطالعات تحقیقاتی بر روی عناصری مانند لیتیم در مجتمع، خاطرنشان کرد: انجام مطالعات تحقیقاتی می‌تواند باعث تولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالاتر شود.

گفتنی است مجتمع پتاس خور و بیابانک در استان اصفهان، شهرستان خور و بیابانک واقع شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.