سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
رکورد ماهیانه تولید و جذب چدن مذاب
01 خرداد 1401 - 13:55
شناسه : 28050
ذوب‌آهن ثبت کرد؛ تلاشگران بخش‌های کوره بلند و فولادسازی ذوب‌آهن اصفهان در اردیبهشت ماه 1401، موفق شدند رکورد جدیدی در تولید و جذب چدن مذاب به ثبت برسانند و سقف تولید ماهانه این محصول را با 261 هزار تن جابه‌جا کنند.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهرداد تولاییان معاون بهره‌برداری شرکت با اعلام این خبر و با بیان اینکه افزایش قیمت حامل‌های انرژی، زغال و کک بر قیمت تمام شده محصولات تاثیر دارد، اظهار داشت: با افزایش قیمت مواد اولیه و حامل‌های انرژی، ذوب‌آهن اصفهان با برنامه‌ریزی‌های علمی، افزایش بهره‌وری و تولید به ویژه افزایش تولید چدن را در دستور کار قرار داد که خوشبختانه با تلاش همکاران در بخش کوره بلند و سایر بخش‌ها، موفق شدیم با تولید ۲۶۱ هزار تن چدن مذاب در اردیبهشت ماه، سقف تولید ماهیانه این محصول را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه بیشترین مقدار تولید چدن در تاریخ ذوب‌آهن اصفهان در اردیبهشت ماه امسال رقم خورد، افزود: این موفقیت با مصرف بهینه کک در کوره بلندها، حاصل شده است. در نیمه دوم ۱۴۰۰ کنورتورهای فولادسازی تعمیرات و  بازسازی شدند و با این تعمیرات، ظرفیت جذب چدن در بخش فولادسازی افزایش یافت و باعث شد در اردیبهشت ماه سال جاری، رکورد جدیدی با جذب  ۲۲۸ هزار تن چدن مذاب در این بخش محقق شود که ۲ درصد از برنامه‌های مصوب تولیدی شرکت بیشتر است.

تولاییان از ارزش افزوده چهار هزار تومانی فولاد نسبت به چدن خبر داد و گفت: ذوب‌آهن اصفهان علاوه بر افزایش مقدار تولید، بر محصولات با ارزش افزوده بیشتر تمرکز دارد و در همین راستا، برنامه‌ریزی کردیم برای اولین بار فولاد ویژه شمش C60، تولید کنیم تا بیش از پیش سوددهی محصولات شرکت را افزایش دهیم.

معاون بهره‌برداری شرکت با بیان این که ذوب‌آهن اصفهان با بیش از نیم قرن تجربه و با تحلیل‌های علمی و درک درست از عوامل تاثیرگذار داخلی و جهانی برای هر شرایطی برنامه اقتضایی و آمادگی لازم را دارد، بیان کرد: بر اساس همین تحلیل‌ها، برنامه‌ریزی شده تا با تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر مانند کلاف، انواع H، آرک معدنی، TH36، V21، ریل معدن و…، حداکثر سودآوری و بهره‌وری را برای شرکت داشته باشیم.

وی در پایان از تمرکز تمام بخش‌های تولیدی کارخانه بر محصولات با ارزش افزوده خبر داد و خاطرنشان کرد: از خرداد ماه سال جاری برای کاهش مصارف کک، برنامه تزریق پودر زغال به کوره بلندها را در دستور کار قرار دادیم؛ رکورد ماهیانه ۳۱ روزه پیشین تولید چدن کوره بلندهای ذوب‌آهن اصفهان مربوط به سال ۱۳۹۳ و بالغ بر ۲۵۷ هزار تن بوده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.