پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
رکورد پایین‌ترین قیمت مس در ۱۷ ماهه گذشته
28 تیر 1401 - 17:33
شناسه : 30512
قیمت مس در بازار جهانی برای نخستین بار طی ۱۷ ماه اخیر به زیر ۷۰۰۰ دلار سقوط کرد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری بازار
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، در هفته جاری قیمت مس در بازار جهانی به شدت دچار کاهش شده است. طبق گزارش منتشر شده توسط گاردین در این هفته، بالاترین کاهش قیمت هفتگی مس طی دو سال اخیر به ثبت رسیده است که مهر تایید دیگری بر متشنج بودن وضعیت اقتصادی دنیا و نگرانی‌های اخیر در ارتباط با آینده اوضاع اقتصاد جهان ‌می‌زند.

در این هفته برای اولین‌بار از نوامبر سال ۲۰۲۰ تا‌کنون قیمت هر تن مس در جهان به کمتر از ۷ هزار دلار رسید و این افت قیمت زمانی شدت گرفت که خبر تایید گزارش‌های مختلف مبنی بر احتمال ورود اقتصاد دنیا به رکود، مدام در حال مطرح شدن است و در برخی از کشورهای صنعتی مانند امریکا علی‌غم افت شدید نرخ بهره بانکی بازهم خبری از اصلاح اوضاع اقتصادی شنیده نمی‌شود.

بلومبرگ با بررسی روند تغییرات قیمت فلزات در بورس فلزات لندن نوشت: در هفته گذشته قیمت هر تن مس در بورس فلزات لندن برابر با ۶۹۶۸ دلار بود که در پایین‌ترین سطح طی ۱۷ ماه گذشته قرار دارد و رشد تورم در این هفته به سطح نگران‌کننده‌ای رسیده‌‌ است که منجر به ارائه پیش بینی‌هایی در مورد کاهش حجم تولیدات صنعتی و کاهش میزان مصرف شده‌ است.

این رسانه امریکایی با اشاره به این مطلب که بسیاری از اقتصاددانان از بازار مس به عنوان بازاری که نمایشگر اوضاع اقتصادی است یاد می‌کنند، عنوان کرد: بازار مس شاخص بسیار خوبی برای نشان دادن سلامت اقتصاد جهانی است، زیرا مس و فراورده‌های مسی در بخش‌های مختلف صنعت و تولید استفاده شده و سقوط قیمت و کمبود میزان تقاضا برای مس نشان‌دهنده رخنه چالش و بحران در تمامی بخش‌های اقتصاد است.

بر مبنای گزارش ارائه شده توسط بورس فلزات لندن طی چهار ماه گذشته، قیمت مس در بازار جهانی با ۳۵ درصد کاهش مواجه شده و به سطح پیش از شروع درگیری‌های میان روسیه و اوکراین رسید.

 در ابتدای درگیری‌های روسیه و اوکراین، قیمت مس به علت پیش بینی‌های مصرف‌کنندگان مبنی بر کاهش عرضه مس در بازار و تخمین بر پاسخگو نبودن آن مقدار برای تقاضا بازار، با افزایش مواجه شد، اما با تشدید تنش های اقتصادی و رکود در اقتصاد دنیا، دیگر مسئله کاهش عرضه مس مطرح نبود زیرا در اقتصاد بحران‌زده امروز جهان، دیگر تقاضای وسیعی برای مس وجود ندارد و همین مسئله باعث کاهش قیمت در این بازار شده‌ است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.