چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
ریزش ادامه‌دار شاخص بورس
20 شهریور 1401 - 18:26
شناسه : 31676
شاخص کل بورس امروز یکشنبه 20 شهریور ماه، با 6 هزار و 702 واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و 390 هزار واحدی ایستاد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، شاخص هم‌وزن با دو هزار و ۵۴۵ واحد کاهش، به ۴۰۳ هزار و ۲۴ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۵۲۲ واحد افت، به ۲۴۱ هزار و ۶۸ واحد رسید. شاخص بازار اول، چهار هزار و ۹۳۶ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۳ هزار و ۴۰۳ واحد کاهش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از چهار میلیارد و ۲۱۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۶ هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال معامله شد.

پتروشیمی پردیس با ۲۲۸ واحد، پتروشیمی نوری با ۹۰ واحد، مبین انرژی خلیج فارس با ۸۶ واحد، تامین سرمایه ملت با ۷۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس با ۷۱ واحد و ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس با ۶۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۹۱۱ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۵۹۵ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۵۲۷ واحد، بانک ملت با ۴۱۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با ۳۴۸ واحد و بانک پاسارگاد با ۲۷۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نمادهای سایپا، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، انتقال داده‌های آسیا تک، پالایش نفت اصفهان و دشت مرغاب در نمادهای پرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه، ۷۴۸ میلیون و ۶۹۸ هزار برگه سهم به ارزش دو هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز یکشنبه ۲۰ شهریور ماه، بیش از ۱۰۶ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۸۷۴ واحد رسید.

در این بازار، بیش از دو میلیارد و ۶۰۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۷۲ هزار و ۷۴۲ نوبت بود.

ریل‌پرداز نو آفرین، توسعه سامانه نرم‌افزاری نگین، صنایع پتروشیمی تخت جمشید، کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت و پالایش نفت شیراز با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند و سنگ آهن گهرزمین، پتروشیمی زاگرس، بهمن دیزل، بیمه پاسارگاد، تولید نیروی برق دماوند و پلیمر آریا ساسول تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.