جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
ریزش مجدد قیمت طلا
24 مهر 1400 - 10:19
شناسه : 19099
براساس گزارش‌های منتشر شده، شاخص‌های طلا پس از بسته شدن بازارهای رسمی در بامداد شنبه با سقوط بزرگی روبه‌رو شدند.
ارسال توسط : منبع : خبرگزار مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، قیمت جهانی طلا در پایان معاملات شب گذشته (بامداد شنبه به وقت تهران) بدون تغییر نسبت به قیمت بسته شده روز قبل باقی‌ماند و توانست بهترین رشد ماهانه از اوایل ماه می را به ثبت برساند.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس فلزات لندن، اسپات‌گلد، که در روز پنجشنبه برای لحظاتی به بالاترین سطح یک ماهه یک هزار و ۸۰۰ دلار و ۱۲ سنت رسیده بود، شب گذشته تغییر زیادی نداشت و در یک هزار و ۷۹۴ دلار و ۹ سنت بسته شد. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا نیز در پایان معاملات شب گذشته در یک هزار و ۷۹۵ دلار و ۵۰ سنت بسته شدند. به این ترتیب شاخص‌های طلا این هفته توانستند به رشد هفتگی ۲.۱ درصدی دست پیدا کنند، اما به دنبال بسته شدن بازارهای رسمی با تقویت دلار و سود اوراق قرضه آمریکا به دنبال انتشار گزارش بیکاری هفتگی آمریکا قیمت شاخص‌های طلا به شدت سقوط کرد.

گفتنی است، گزارش بیکاری امیدوارکننده آمریکا باعث شد احتمال افزایش زودتر از موعد نرخ بهره فدرال‌رزرو بالا برد. افزایش این نرخ تاثیر کاهشی مستقیمی بر قیمت طلا دارد. همچنین قیمت اسپات‌گلد با ۱.۶۰ درصد سقوط به یک هزار و ۷۶۷ دلار و ۲۶ سنت رسید، در حالی که قیمت طلای آمریکا نیز با سقوط ۱.۶۶ درصدی به یک هزار و ۷۶۸ دلار و ۱۰ سنت بازگشت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.