پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
ریسک‌های تهدیدکننده صعود طلا در هفته جاری
09 خرداد 1400 - 11:46
شناسه : 13066
قیمت اونس طلا با بیش از ۲۲۰ دلار افزایشی که از اواخر ماه مارس داشته است، در مسیر صعود به بالاترین رکورد سال جاری قرار دارد. در این راستا تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند صعود بعدی این فلز ارزشمند در ایستگاه یک هزار و ۹۵۰ دلار خواهد بود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با ۶ دلار و ۸۰ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، در یک هزار و ۹۰۵ دلار و ۳۰ سنت بسته شد و برای کل هفته ۱.۵ درصد رشد و برای ماه مه حدود ۷.۸ درصد رشد ثبت کرد.

ادوارد مویا تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA به کیتکونیوز، اظهار داشت: طی دو ماه گذشته پیش‌بینی‌هایی مبنی بر سقوط طلا به یک هزار و ۶۰۰ دلار وجود داشت. اما بازار طلا اکنون نسبت به معاملات این فلز ارزشمند هیجان زده است که برای تغییر موضع سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، بازار کار این کشور باید بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا کند.

بارت میلک مدیر استراتژی جهانی شرکت تی دی سکیوریتیز، گفت: طلا اکنون روند صعودی پیدا کرده است؛ زیرا بازار در حال حاضر آمار اقتصادی ضعیف‌تر از حد مطلوب و نرخ تورم بالاتر را هضم می‌کند.

به نظر می رسد بانک مرکزی آمریکا بازارها را متقاعد کرده است که با وجود تورم بالاتر، صبور خواهد ماند و سیاست پولی فعلی را به این زودی تغییر نمی‌دهد.

مویا در این باره، بیان کرد: بانک مرکزی چراغ سبزی به قیمت طلا برای ادامه روند صعودی داده است و یک هزار و ۹۵۰ دلار سطح دیگر این فلز ارزشمن محسوب می‌شود. همچنین نشانه‌هایی از بهبود تقاضای خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی وجود دارد.

گفتنی است، اکنون که بانک‌های مرکزی بیشتر خرید می‌کنند و در کنار آن سرمایه‌گذاران خرد بیشتری به صندوق‌های ETF طلا وارد می‌شوند، پتانسیل شکسته شدن قیمت بالاتر وجود دارد. بازار ممکن است به این حقیقت متمرکز شود که فاصله چندانی با رکورد بالا ندارد و نیروی صعودی واقعی نیز در حال شکل‌گیری است.

ریسک‌های بزرگ برای افزایش طلا

مویا نوسان بازارها در چند روز آینده را منتفی ندانست زیرا به دلیل تعطیلات نقدینگی اندک خواهد بود اما مانع بزرگ برای طلا در هفته جاری انتشار آمار ماهانه اشتغال غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه است.

وی هشدار داد اگر آمار اشتغال بهتر از حد مطلوب باشد و آمار ماه پیش بازبینی صعودی شود، بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله می‌تواند به ۱.۷۰ درصد صعود و طلا در واکنش فوری ۳۰ تا ۴۰ دلار ریزش خواهد کرد.

فیلیپ استرایبل استراتژیست ارشد بازار در شرکت بلو لاین فیوچرز، عنوان کرد: اگر آمار اشتغال بهتر از حد مطلوب باشد، بازده اوراق قرضه بالاتر خواهد رفت. و طلا بهبود قوی و در معرض اصلاح قیمت قرار دارد. لذا اگر آمار اشتغال آمریکا مثبت شود، بازده اوراق قرضه رشد و ارزش دلار آمریکا بهبود پیدا می‌کند.

آمار اقتصادی هفته جاری

مهم‌ترین آمار اقتصادی هفته جاری آمار اشتغال ماهانه بخش غیرکشاورزی آمریکا خواهد بود که روز جمعه از سوی وزارت کار این کشور منتشر می‌شود. بازار پیش‌بینی می‌کند اقتصاد آمریکا در ماه مه ۷۰۰ هزار شغل ایجاد و نرخ بیکاری به ۵.۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، آمار قابل توجه دیگری که در آمریکا منتشر می‌شوند، شاخص مدیران خرید بخش تولید موسسه ISM در روز سه‌شنبه و شاخص مدیران خرید بخش غیرتولیدی در روز پنجشنبه و سفارش‌های کارخانه در روز جمعه خواهند بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.