چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
ریوتینتو از واله سبقت گرفت
25 بهمن 1400 - 12:37
شناسه : 24645
براساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت معدنی واله حداقل برای سه ماه دیگر نمی‌تواند مقام اولین تولیدکننده سنگ‌آهن دنیا را از ریوتینتو پس بگیرد. لذا انتظار می‌رفت سه ماهه پایانی سال گذشته واله عنوان نخستین تولیدکننده سنگ‌آهن دنیا را از آن خود کند، اما بارش‌های شدید باران و اختلال در تولید برزیل موجب عقب ماند این شرکت شد و در این راستا ریوتینتو با ۸۴.۱ میلیون تن تولید از واله( ۸۲.۵ میلیون تن) پیشی گرفت.
ارسال توسط : منبع : کالا خبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، واله عنوان نخستین عرضه‌کننده سنگ‌آهن دنیا را در پی فاجعه سد باطله سه سال پیش از دست داد. پس از آن با تمرکز بیشتر بر ایمنی، به آرامی تولید را بازگرداند.

اکنون این دو شرکت تقریبا در یک سطح پیش می‌روند، حتی برنامه‌های مشابه‌ای برای سال ۲۰۲۲ مدنظر دارند که بین ۳۲۰ تا ۳۳۵ میلیون تن بوده، اگرچه آمار شرکت ریوتینتو برای صادرات و شرکت واله برای تولید است.

در گزارش اخیر نیز شرکت واله پیش‌بینی سال ۲۰۲۲ خود را با وجود وقفه‌های بیشتر ناشی از بارش باران در ماه گذشته در سطح برآوردهای پیشین حفظ کرد. در واقع واله نگران مازاد عرضه در بازاری است که هنوز از اثرات محدودیت‌های تولید فولاد چین در سال گذشته به طور کامل سرپا نشده است.

گفتنی است، واله همچنین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نیکل در جهان و یک عرضه‌کننده مهم مس جهان است، اما تولید این دو فلز به ترتیب ۵.۵ و ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.