چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
رییس مرکز ساخت داخل از فولاد خوزستان بازدید کرد
16 بهمن 1400 - 9:53
شناسه : 24136
بازدید و بررسی فعالیت‌های فولاد خوزستان در حوزه بومی‌سازی و بررسی مشکلات اداری در تامین برخی کالاهای استراتژیک از جمله تجهیزات و قطعات خاص با حضور رییس مرکز ساخت داخل، ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد مهدی هادوی رییس مرکز ساخت داخل، ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با ابراز خرسندی از حضور در شرکت فولاد خوزستان و تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر و ماه رجب، اظهار داشت: صنایع سنگین با دارا بودن قدمت و ارزش افزوده بالا نیاز به نوسازی دارند. لذا بومی‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: با در نظر گرفتن این مطلب که نباید به عقب برگردیم، باید به‌روزرسانی، عمر و بهره‌وری تجهیزات را بالا ببریم. لذا با توجه به اینکه، امر یاد شده در شرکت فولاد خوزستان به خوبی دنبال می‌شود، وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است که با برقراری ارتباط با دستگاه‌های مربوطه و انتقال تجربه‌های آنان به‌روزرسانی تجهیزات را تسهیل نماید.

رییس مرکز ساخت داخل، ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: در این جلسه، مشخص شد که فولاد خوزستان با بهره‌گیری از بومی‌سازی، بهره‌وری تولید را در سطح خوبی نگه داشته است. در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت بهینه‌سازی و توسعه صنعت را در دستور کار خود دارد. همچنین در مباحث استفاده از ساخت داخل و فناوری خارج از کشور سعی دارد موانع بر سر راه شرکت فولاد خوزستان را برطرف نماید.

هادوی همچنین در جلسه یاد شده، به ارائه راهکارهای مناسب در تسهیل روند تامین قطعات و تجهیزات پرداخت.

توانمدی‌های داخل پاسخگوی نیاز صنعت فولاد نیست 

عطا تفضلی معاون خرید با تبریک ایام مبارک دهه فجر و تقارن این بازدید با فرخنده سالروز ولادت امام محمد باقر علیه السلام، عنوان کرد: سال ۱۴۰۰ به فرموده مقام معظم رهبری به نام سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شده است. صنعتگران به عنوان مدافعان سنگر تولید باید حمایت شوند. انتظار حمایت و تسهیل امور از سوی دولت را داریم.

وی در همین راستا ضمن اشاره به سیاست‌های شرکت فولاد خوزستان در حمایت از ساخت داخل و بومی‌سازی، خواستار توجه جدی به ساخت قطعات و تجهیزات خاص شد.

معاون خرید فولاد خوزستان اذعان داشت: هنوز توانمندی موجود در داخل پاسخگوی نیاز واحدهای بزرگ و حساسی چون فولاد نیست، اما به‌دلیل برخی ناهماهنگی‌ها، تامین و واردات این کالاهای خاص با گذشت زمان درگیر پیچیدگی‌های اداری و ریسک‌های عدم تامین به موقع شده است که در صورت تداوم موجب خسارت به این واحد تولیدی بزرگ و حیاتی کشور خواهد شد‌.

تفضلی با ابراز خرسندی از این بازدید که با همت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام شد، نتیجه آن‌ را شفافیت بیشتر موضوع، لمس از نزدیک برای مهمانان و بازدید میدانی و ارائه راهکارهای لازم از سوی مدیریت ساخت داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد.

فرخ جعفری مدیر بخش تعمیرات و نگهداری در گزارشی به سابقه و سرمایه‌گذاری شرکت فولاد خوزستان در حوزه‌های بومی‌سازی پرداخته و با ارائه آمار و نمونه‌های شاخص بومی‌سازی به نیازمند‌ی‌ها و زمینه‌های جدید بومی‌سازی اشاره کرد.

گفتنی است، ارائه گزارش اقدامات شرکت فولاد خوزستان در حوزه بومی‌سازی با هدف هماهنگی برای تامین قطعات مورد نیاز در جلسه‌ای با حضور گروهی ۶ ‌نفره به سرپرستی محمد مهدی هادوی رییس مرکز ساخت داخل، ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت و استقبال عطا تفضلی معاون خرید، محمود اکابر مدیر تضمین کیفیت و فرخ جعفری مدیر بخش تعمیرات و نگهداری شرکت فولاد خوزستان انجام شد. 
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.