دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
ساخت بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی فروآلیاژ شمال شرق کشور
11 تیر 1401 - 16:33
شناسه : 29725
عملیات اجرایی فاز نخست بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی فروآلیاژ شمال شرق کشور روز جمعه 10 تیر ماه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در شیروان آغاز شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح مجموعه صنعتی فروآلیاژ، اظهار داشت: طرح یاد شده با سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و در سه فاز اجرا می‌شود که سرمایه‌گذاری فاز نخست آن، ۱۴ هزار میلیارد ریال است و برای دو هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال می‌کند که ۴۳۰ نفر آن به صورت مستقیم خواهد بود.

وی افزود: ظرفیت تولید فاز نخست این مجموعه،۴۰ هزار تن در سال است و محصول فاز اول آن فروسیلیکو منگنز و محصولات فاز دوم و سوم آن نیز فرو منگنز، فروکروم، فروسیلیس و ترکیبات آن خواهد بود. فروآلیاژها اصطلاحی است که برای شناسایی آلیاژهای مختلف آهن با نسبت زیاد یک یا چند عنصر دیگر استفاده می‌شود و این نوع محصول در ساخت فولاد و آلیاژها به کار می‌روند.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: در سفر رییس‌جمهور به این استان، ۱۲۰ هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی و ۱۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای کل استان مصوب شد و همچنین در بخش وزرات نیرو، ۱۴ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که با هزینه کرد این میزان اعتبار، چهره و غبار محرومیت از استان کمتر خواهد شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.