سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ساخت دستگاه SAFE SET در فولاد اکسین
08 دی 1400 - 15:20
شناسه : 22390
معاونت فنی و بهره‌برداری شرکت فولاد اکسین گفت: طراحی و ساخت کامل یک دستگاه SAFE SET به روش مهندسی معکوس در دستور کار متخصصان شرکت فولاد اکسین در واحد کارگاه مرکزی قرار گرفته است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد اکسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محسن ابوعلی معاونت فنی و بهره‌برداری شرکت فولاد اکسین با اشاره به ساخت SAFE SET با کاربرد موجگیر سرد توسط متخصصان این شرکت، اظهار داشت: ناحیه تکمیلی خط تولید  فولاد اکسین مجهز به دستگاه موجگیر سرد است که با عبور دادن ورق از میان دو ردیف غلتک، موج و تنش‌های باقی‌مانده در محصول را از بین می‌برد.

وی افزود: این موجگیر مجهز به کوپلینک‌های هیدرولیکی (SAFE SET) بوده و مانند یک فیوز عمل می‌کنند که در انحصار دو سازنده آلمانی و سوئدی در دنیا است و علی‌رغم نیاز شدید، به دلیل تحریم‌های ظالمانه تاکنون تامین نشده‌اند، به همین جهت طراحی و ساخت کامل یک دستگاه SAFE SET به روش مهندسی معکوس در دستور کار متخصصان این شرکت در واحد کارگاه مرکزی قرار گرفت و پس از بررسی و آنالیز متریال و نحوه عملکرد تجهیز، از تمامی قطعات نقشه تهیه شد و پروسه ساخت قطعات مرحله به مرحله انجام شد.

معاون فنی و بهره‌برداری شرکت فولاد اکسین گفت: در ادامه این موفقیت متخصصان این شرکت اقدام به طراحی و ساخت میز تست، جهت آزمون تجهیز ساخته شده نمود تا از صحت عملکرد قطعه ساخته شده قبل از نصب اطمینان حاصل کنند و خوشبختانه تجهیز بومی‌سازی شده با موفقیت تست و نصب شد. این تجهیز با ۳۰ درصد قیمت مشابه آلمانی ساخته شد و از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ روی موجگیر سرد در حال کار است.

ابوعلی در پایان ضمن تقدیر از زحمات کارکنان واحد کارگاه مرکزی به دیگر اقداماتی که در این واحد انجام شده اشاره نمود:

  1. ساخت جک END STOP
  2. تعمیر کلیه جک‌های کارخانه
  3. بهینه‌سازی و ساخت هدرهای سیستم پوسته‌زدا
  4. ساخت اضطراری انواع  قطعات مورد نیاز خط تولید
    انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.