چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
ساخت دومین کارخانه تولید کاتد مس در مازندران
06 آبان 1400 - 12:08
شناسه : 19764
استاندار مازندران گفت: با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بندر امیرآباد دومین کارخانه تولید کاتد مس در این منطقه ساخته می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، احمد حسین زادگان استاندار مازندران، اظهار داشت: در این طرح سرمایه‌گذاری تولید مس به صورت کنسانتره و مبتنی بر روش‌های مناسب زیست‌محیطی و در جهت اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.

وی در جلسه هماهنگی سرمایه‌گذاری این کارخانه، تولید کاتد مس را بر اساس صنایع بالادستی و اقتصاد زیست‌محیطی استان دانست و افزود: برای عملیاتی شدن این پروژه در استان نیاز به ۱۱۰ هکتار زمین، ۳۰ لیتر آب در ثانیه، ۲۱ میلیون متر مکعب گاز در سال و ۳۰ مگاوات برق است که خوشبختانه مشکلی در این راستا وجود ندارد.

استاندار مازندران در پایان با بیان اینکه۱۰۰ درصد محصولات پروژه مذکور به کشورهای حوزه اوراسیا صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: اولین استان تولید کاتد مس در ایران متعلق به کرمان است که در همین راستا مازندران با اجرای این پروژه به عنوان دومین استان تولید این محصول در کشور شناخته می‌شود و با توجه به اینکه کارخانه در مجاورت بندر امیرآباد ساخته خواهد شد، به دلیل وجود ساحل مناسب مشکلی در خصوص تامین آب آن نیز وجود ندارد.

گفتنی است، بندر امیرآباد با داشتن ۱۵ اسکله و یک اسکله رو رو در دست ساخت دارای ظرفیت حدود ۶ میلیون تنی بار گیری و تخلیه بار است. نیمی از فعالیت صادرات و وارداتی شمال ایران از این بندر انجام می‌شود و تنها بندر راهبردی متصل به راه‌آهن سراسری در شمال ایران به شمار می‌آید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.