سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ساخت کارخانه استحصال طلا در تفتال
06 بهمن 1399 - 10:00
شناسه : 5753
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در سال‎جاری با واگذاری زمین مقدمات ساخت کارخانه استحصال طلا در حوزه شهرستان تفتان در حال انجام است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از ایرنا، داود شهرکی اظهارداشت: شروع عملیات اکتشاف محدوده کانسنگ طلا و مس در حوزه تفتان (دهستان خارستان – بیدستر) از مهر ۹۶ از سوی شرکت سرمایه‌گذاری شستا در مساحت تقریبی ۶۴ کیلومتر مربع انجام شده‌است.
وی افزود: حجم عملیات اکتشافی در این محدوده تاکنون شامل حفر چاهک و ترانشه اکتشافی به میزان ۱۲ هزار متر مکعب، انجام عملیات حفاری عمقی به میزان ۲۰ هزار متر و میانگین عمق ۲۰۰ متر و انجام آنالیز شیمیایی به تعداد ۲۴ هزار نمونه انجام شده‌است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان میزان سرمایه‌گذاری در مرحله اکتشاف در این محدوده را تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان و گفت: میزان ذخیره کشف شده قطعی کانسار در این محدوده به میزان ۲۴ میلیون و ۴۶۳ هزار تن کانسنگ طلا با عیار متوسط ۱ و ۶ صدم گرم در تن ( در هر تن یک گرم طلا ) و حدود ۵۹۸ هزار تن ذخیره با عیار متوسط ۰/۵ درصد تخمین زده شده‌است.
وی تصریح کرد: میزان طلای قابل استحصال در این محدوده معادل ۲۵ تن بوده که با کشف این ذخیره مجموع ذخایر کشف شده سیستان و بلوچستان از ۱۳ تن به ۳۸ تن رسیده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.