دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
سالیانه ۵۰۰ تن کانسنگ از معدن آنیموان نیمروز تولید می‌شود
14 آبان 1399 - 5:35
شناسه : 1091
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: سالیانه ۵۰۰ تن کانسنگ از معدن آنتیموان سفیدآبه شهرستان نیمروز بر اساس پروانه بهره برداری صادر شده برداشت می‌شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت داود شهرکی در حاشیه بازدید از معدن و کارخانه تولید شمش آنتیموان سفید آبه اظهارداشت: معدن آنتی موان سفیدآبه در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شمال غرب زاهدان واقع شده است.
وی بیان کرد: ذخیره قطعی معدن براساس پروانه بهره برداری۴۵۰۰ تن کانسنگ آنتیموان با عیار ۳۷ درصد بر اساس پروانه بهره برداری صادر شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: باتوجه به گزارش ارزیابی مجدد ذخیره، مبنی بر افزایش ذخیره از ۵۰۰۰ به ۲۵۰۰۰ تن و استخراج اسمی سالیانه کانسنگ بر اساس پروانه بهره برداری در زمان راه اندازی معدن و کارخانه برابر با ۵۰۰ تن کانسنگ است.
وی تصریح کرد: ۷۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این معدن انجام شده که زمینه اشتغال ۲۵ نفر را فراهم کرده است.
شهرکی ادامه داد: خط استخراج و کارخانه فرآوری آنتیموان سفیه آبه در سال ۹۵ با سرمایه گذاری ۲۶۰ میلیارد ریال راه اندازی شده و زمینه اشتغال ۵۰ نفر را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به استفاده گسترده از آنتیموان و اینکه جزء فلزات استراتژیک محسوب می شود و با وجود ذخایر کشف شده و در حال کشف آنتیموان با ظرفیت در حد مناسب در سطح این استان ، کارخانه فرآوری آنتیموان در مقیاس نیمه صنعتی با ظرفیت ورودی یک و نیم تا چهار و نیم تن کانسنگ و تولید ۹۰ تن تولید شمش آنتیموان (روزانه ۳۰۰ کیلوگرم شمش) از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به بهره برداری رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.