جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
سال ۲۰۲۳ سال طلا
22 دی 1401 - 9:27
شناسه : 32680
تحلیلگران معتقدند: با تداوم شروع قوی طلا در سال 2023، که به دلیل بازدهی پایین‌تر و کاهش ارزش دلار تقویت شد، این فلز گران‌بها نزدیک به بالاترین حد خود در 8 ماه‌ گذشته معامله شد. هر اونس طلا روز دوشنبه به 1881.5 دلار رسید که بالاترین رقم از 9 ماه مه بود.
ارسال توسط : منبع : پایگاه خبری فولاد ایران
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، تحلیل مشاغل آمریکا در روز جمعه که نشان داد علیرغم تلاش‌های فدرال رزرو برای کاهش رشد، بازار کار همچنان قوی است، این روند بازدهی خزانه‌داری و دلار را کاهش داد، اما طلا را تقویت کرد.

قیمت این فلز همچنین با بازگشایی چین و خرید طلا توسط بانک جمهوری خلق این کشور، تقویت شده است. دیوید نوهاوزر، بنیانگذار و مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در لیورمور پارتنرز، گفت که انتظار دارد حرکت اخیر برای طلا ادامه یابد زیرا سرمایه‌گذاران تشخیص می‌دهند که کاهش ارزش بیشتر ارز در سال‌های آینده وجود دارد.

سال گذشته، سال سختی برای اکثر طبقات دارایی بود و طلا یک پوشش موثر برای سرمایه‌گذاران بود. می‌توان این فلز گرانبها را به عنوان یک “برنده واضح اقتصاد کلان به صورت نسبی و مطلق” نامید.

طلا در طول سال پیش ۰٫۲۸ درصد در مقایسه با کاهش تقریبا ۲۰ درصدی S&P 500 سقوط کرد و سابقه عملکرد بهتر از بازار در دوران رکود را دارد. با افزایش تورم و بازارهای مالی بی‌ثبات، قیمت طلا نیز توسط بانک‌های مرکزی حمایت شد که این فلز گرانبها را با نرخی که از سال ۱۹۶۷ مشاهده نشده بود خریداری کردند.

با توجه به اینکه انتظار می‌رود تعدادی از اقتصادهای بزرگ به رکود بروند و همچنان عدم اطمینان در مورد خط‌مشی سیاست پولی بانک‌های مرکزی در مواجهه با تورم بالا ادامه‌دار باشد، تحلیلگران انتظار دارند سال سخت دیگری برای بازارهای سهام وجود داشته باشد.

جی پی مورگان هفته گذشته پیش‌بینی کرد طلا در سه‌ماهه چهارم سال جاری به طور متوسط ۱۸۶۰ دلار در هر اونس خواهد بود. غول وال استریت انتظار دارد که فدرال رزرو با کاهش بازده واقعی ایالات متحده، چشم انداز صعودی قیمت طلا و نقره را در نیمه‌دوم سال ۲۰۲۳ افزایش دهد. برخی تحلیلگران معتقدند در حالی که سال ۲۰۲۲ “سال دلار آمریکا” بود، سال ۲۰۲۳ در حال شکل‌گیری به عنوان “سال طلا” است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.