سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
سامارکو برزیل ۵ سال پس از شکست سد باطله، معدنکاری را از سر می‌گیرد
26 آذر 1399 - 7:45
شناسه : 3462
رویترز اعلام کرد: سامارکو، یکی از معدنکاران برزیلی اعلام کرد پس از گذشت 5 سال از حادثه شکست سد باطله و کشته شدن 19 نفر و بروز بدترین فاجعه زیست محیطی در برزیل، قصد دارد اواخر ماه دسامبر فعالیت خود را مجددا آغاز کرده و از سر بگیرد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از کیوان جعفری طهرانی، سامارکو (Samarco Mineracao) در واقع سرمایه گذاری مشترک میان گروه بی اچ پی بیلیتون و واله می باشد. این شرکت گفت: فرآیند راه اندازی در مجتمع Germano در شهر Mariana را با افزایش تولید در دو کارخانه کنسانتره سازی و یک کارخانه جدید تصفیه باطله های حاصل از فرآیند استخراج آغاز خواهد کرد.
در بیانیه این شرکت آمده است که فعالیت تولید باید از نیمه دوم دسامبر به طور جدی در مجتمع Ubu یعنی جایی که این شرکت گندله سنگ آهن را تولید می کند، آغاز شود.
ای شرکت در بیانیه جداگانه ای که به رویترز ارائه داده اعلام کرد: این شرکت در ابتدا انتظار دارد که با ۲۶ درصد ظرفیت فعالیت کند. ظرفیت اسمی کارخانه گندله سازی مذکور ۳۰٫۵ میلیون تن گندله سنگ آهن به صورت سالانه است.
سامارکو طی سال های اخیر و پس از حادثه نوامبر ۲۰۱۵ مورد دادخواست های گسترده قرار گرفت.در ژانویه ۲۰۱۹ نیز سد باطله ای در نزدیکی Brumadinho که کاملا متعلق به واله بود شکست و منجر به مرگ ۲۷۰ نفر شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.