سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
سایپا، موفق به رشد در تولید و تنوع محصولات شد
31 فروردین 1400 - 16:24
شناسه : 10840
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بازدید از خط تولید خودروی شاهین و فعالیت‌های علمی و توسعه‌ای سایپا که در مرکز تحقیقات این گروه انجام می‌شود، با تاکید بر رشد تولید و ایجاد تنوع در محصولات گروه خودروسازی سایپا، گفت: این گروه خودروسازی توانست گام‌های بلندتری را نسبت به رقبای داخلی خود بردارد؛ لذا این امیدواری وجود دارد که در سال جاری روند توسعه‌ای و پیشرفت این مجموعه شتاب بیشتری به خود گیرد.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، احسان خاندوزی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اتفاقاتی که در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ در گروه خودروسازی سایپا رخ داد، بسیار قابل توجه است؛ چراکه در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا، این مجموعه به افزایش تولید و متنوع‌سازی محصولات خود دست یافت.

وی با بیان اینکه سایپا با پرداخت مطالبات قطعه‌سازان و عمل به تعهدات توانست زنجیره تولید خودرو را فعال کند، افزود: از دیگر موضوعات مهم که سایپا آن را محقق کرد، کاهش معوقات و بدهی‌ها بود. در نیمه دوم سال گذشته، وضعیت گروه خودروسازی سایپا بهبود یافت و حتی گام‌های مثبتی نسبت به رقبای داخلی خود برداشت؛ بدین جهت امیدواریم ضمن ادامه یافتن مسیر رشد و توسعه در سال جاری، مردم نیز شاهد پیشرفت مضاعف صنعت خودرو باشند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: اقدامات سایپا در تحقیق و توسعه، طراحی و تولید خودروهای جدید، تحویل خودروهای معوق به مردم و کمک به آرامش بازار، بسیار خوب بوده است؛ البته راه طولانی در این زمینه وجود دارد که مجموعه سایپا برای تحقق آن‌ها بیاد تلاش بسیاری از خود نشان بدهد.

خاندوزی با بیان اینکه صنعت خودرو برای ادامه رشد نیازمند قوانین مناسب است، تصریح کرد: سیاست‌هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت و نهادهای مکمل چون شورای رقابت در ارتباط با صنعت خودرو اتخاذ می‌کنند، باید به گونه‌ای باشد که در حوزه فناوری پیشرفت‌های خوبی حاصل شود؛ به همین دلیل در تلاش هستیم که در سال جاری با جدیت بیشتری اهداف پیش رو را دنبال کنیم تا در تولید خودرو، موفقیت‌های دوچندان به دست آوریم.

وی ادامه داد: در همین راستا اگر تولید خودرو بر اساس فناوری‌های روز باشد، می‌توان با شرایط بهتری با خودروهای خارجی رقابت کرد؛ به طوری که بتوان سهم خودروهای ایرانی در بازارهای خارجی را افزایش داد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که اتفاقات داخل و خارج از صنعت خودرو به نحوی مدیریت شود که تمام مجموعه‌ها دست به دست هم دهند تا این صنعت مسیر رشد و تعالی را طی کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.