پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن کردستان
04 تیر 1401 - 19:23
شناسه : 29465
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از آغاز عملیات اجرایی طرح‌های پیشران با بیش از دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صداوسیما
پ
پ

 به گزارش اخبار فلزات، بختیار خلیقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، اظهار داشت: در جریان سفر ریاست جمهوری به استان که طی هفته آینده به وقوع خواهد پیوست، عملیات اجرایی پنج طرح پیشران با بیش از دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی ۶ هزار و ۱۰۰ نفر آغاز خواهد شد.

وی افزود: طرح توسعه طلای سقز، پتروشیمی بیجار و سرمایه‌گذاری در فولاد زاگرس قروه، از جمله طرح‌های استان است که در آینده نزدیک فعال خواهد شد. با توجه به اینکه سال ۱۳۹۲ تاکنون، حقوق دولتی معادن استان بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال بوده است، متاسفانه تاکنون تنها ۲۲۰ میلیارد ریال از آن وصول شده است.

خلیقی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید با محوریت حمایت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، اذعان کرد: ۳۶ واحد تولیدی دانش‌بنیان در استان فعالیت دارد که در پارک علم و فناوری مستقر هستند. ۵۱ واحد تولیدی و فنی مهندسی، تاییدیه‌های لازم را برای ورود به حوزه دانش‌بنیان کسب کرده‌اند که در آینده نزدیک مشمول حمایت‌های این حوزه می‌شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در پایان با اشاره به نقش مهم مرز‌های بانه و مریوان در اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار حجم کلی مبادلات تجاری استان در سال ۱۴۰۰ بوده است که از دو مرز رسمی سیرانبند بانه و باشماق مریوان انجام شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.