سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت خراسان جنوبی
04 تیر 1401 - 19:56
شناسه : 29477
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در استان لحاظ شده است که با صدور ۵۴ فقره پروانه بهره‌برداری تا پایان امسال اشتغال‌زایی خوبی در پی دارد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، عباس جرجانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: بیش از ۱۰ طرح بزرگ صنعتی در سطح استان در دست اقدام بوده و جواز بهره‌برداری آن آماده دریافت است. سال گذشته ۵۴ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال در سطح استان صادر شد.

وی با اشاره به اینکه این میزان سرمایه‌گذاری زمینه اشتغال بیش از یک هزار و ۴۷۰ نفر را فراهم کرده است، افزود: سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این بخش نسبت به سال ۱۳۹۹، بیش از ۱۰ برابر معادل هزار و ۱۳۵ درصد رشد داشته بوده و همچنین در راستای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت طی سال گذشته، ۳۸۶ فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۳۲۱ هزار میلیارد ریال صادر شده است.

جرجانی، گفت: پیش‌بینی می‌شود با ایجاد و بهره‌برداری از این واحدها زمینه اشتغال بیش از ۱۳ هزار نفر در استان فراهم شود. این تعداد جواز صنعتی از لحاظ تعداد جواز صادر شده ۱۴ درصد، از لحاظ پیش‌بینی میزان سرمایه‌گذاری سه برابر معادل ۳۲۳ درصد و از لحاظ پیش‌بینی اشتغال ۶۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در راستای رفع موانع تولید و فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد در سال گذشته ۴۵ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سطح استانی و ملی برگزار و با پیگیری‌های صورت گرفته ۲۴ واحد صنعتی راه‌اندازی مجدد شدند و به چرخه تولید بازگشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از طرح‌های کوچک، بزرگ و متوسط در دست اجرا و آغاز عملیات اجرایی برخی از طرح‌های بزرگ در زمینه‌های تولید فولاد، فرآوری و تولید شمش طلا، تولید کنسانتره آهن، کاهشی و سرامیک، دانه‌بندی و فراوری منیزیت، کنسانتره مس، پودر بنتونیت و سایر با ایجاد اشتغال بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در سطح استان در خصوص تمرکز بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و صنایع معدنی استان از جمله اقدامات شاخص این اداره کل در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.