سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر راهی برای کسب دانش فنی در فولاد
19 اردیبهشت 1400 - 12:45
شناسه : 11936
مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولادمبارکه مطرح کرد؛ مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولادمبارکه، گفت: شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولادمبارکه به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این مجتمع بزرگ فولادی، با هدف حرکت به سمت کسب دانش فنی و تکنولوژی‌های صنعت فولاد توسط مدیرعامل شرکت فولادمبارکه ایجاد شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولادمبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیر رحیمی مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولادمبارکه، اظهار داشت: شرکت فولاد مبارکه طی ۳ دهه  به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در کشور سرآمد بوده و هم‌اکنون نیز که با زحمات و تلاش‌های صورت گرفته از سوی مدیریت مجموعه و کارکنان آن، فرایند بهبود مستمر را طی کرده و کمیت و کیفیت تولید را به حداکثر رسانده است، حال زمان آن فرا رسیده تا در مسیر تصاحب تکنولوژی برای صنعت فولاد قدم بردارد، بنابراین با همین نیت شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولادمبارکه تاسیس شده است.

وی افزود: پایه فعالیت این شرکت بر دو محور عمده استوار است؛ نخست کسب دانش فنی مربوط به تکنولوژی‌های خطوط تولید فعلی در گروه فولادمبارکه و کل کشور و بعد از آن دستیابی به آخرین نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های صنعت فولاد جهان با هدف بومی‌سازی آن‌ها محورهای اصلی این شرکت به شمار می‌آیند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولادمبارکه، گفت: در مسیر دستیابی به تکنولوژی‌های جدید یا ارتقای تکنولوژی‌های موجود، یکی از برنامه‌های شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولادمبارکه، بهره‌مندی از توان متخصصان ماهر، شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های فنی مهندسی فعال در عرصه صنعت فولاد است.

رحیمی بیان کرد: برای محقق شدن این امر ۲ روش تعریف شده است. که نخست برگزاری فراخوان عمومی، که در آن محورهای تخصصی صنعت فولاد از سنگ تا رنگ که در فولادمبارکه وجود دارد را اعلام کرده‌ایم. محور بعدی، محورهای عمومی بوده و ممکن است شامل تکنولوژی‌هایی باشد که به لحاظ کاربردی در صنعت فولاد نیز کاربرد دارند.

وی ادامه داد: درواقع فناوری‌های عمومی همچون اتوماسیون، ابزار دقیق و کنترل که در صنعت فولاد نیز کاربرد دارند را محور قرار داده‌ایم تا شرکت‌های دانش‌بنیان و افراد متخصص ایده‌ها و طرح‌های خود را اعلام کنند و شرکت بعد از ارزیابی فنی و اقتصادی آن‌ها، موارد مورد تایید را به حوزه سرمایه‌گذاری شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولادمبارکه معرفی کرده تا روی این ایده‌ها و طرح‌ها سرمایه‌گذاری لازم به روش‌های متنوع انجام شود.  

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولادمبارکه، تصریح کرد: مزیت سرمایه‌گذاری شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولادمبارکه این است که به نوعی یک سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر را در این زمینه انجام می‌دهد و عمکلرد آن در این محور از فعالیت خود مشابه با صندوق V.C است. علاوه بر این فراخوان ایده طرح، بخشی از فعالیت‌های شرکت در حوزه فناوری‌های نوآورانه محسوب می‌شود.

رحیمی در خصوص اینکه میزان استقبال از فراخوان داده شده از سوی شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولادمبارکه تا چه حد می‌تواند باشد، اذعان داشت: معمولا این نوع فراخوان‌ها اقبال عمومی خوبی دارند، البته اگر تنها به صنعت فولاد محدود شود ممکن است تعداد طرح‌ها آنچنان زیاد نباشد، اما تعدادی که به تایید می‌رسند از حمایت ۱۰۰ درصدی شرکت برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: نوع دیگر سرمایه‌گذاری شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولادمبارکه مبتنی بر برگزاری استارت آپ استودیو است. در این حالت ما نیازهای فناورانه و نوآورانه خود را که منجر به ارتقای تکنولوژی یا توسعه تکنولوژی جدید می‌شود بر اساس تجارب موجود در شرکت فولادمبارکه و شرکت‌های تولید گروه احصا کرده و مشابه آن‌ها را در قالب یک برنامه استارت آپ استودیو فراخوان می‌کنیم تا در جهت رفع این نیازها از شرکت‌های دانش‌بنیان و فنی مهندسی کشور کمک بگیریم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولادمبارکه در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر محور فراخوان‌ها و برگزاری استارت‌آپ استودیوها، مجموعه فعالیت‌های این شرکت ایجاد یک اکوسیستم فنی-دانشی برای پوشش و توسعه تکنولوژی صنعت فولاد در کشور است. این اکوسیستم در آینده نزدیک شامل شرکت‌های فنی مهندسی تخصصی، شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان ماهر خواهد بود.که تحت مدیریت کلان این شرکت اهداف مورد نظر را تعقیب می‌کند. بنابراین فعالیت شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولادمبارکه، یک فعالیت صرفا مدیریتی در حوزه تصاحب تکنولوژی است. همچنین مجموعه فعالیت‌های این شرکت در محور توسعه محصولات جدید با فناوری های نوین، فناوری‌های مربوط به اقتصاد چرخشی و کاهش مصرف انرژی و مواد اولیه نیز تسری می‌یابد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.