سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
سرمایه‌گذاری فولاد مباركه در تولید ماسك پیشرفته N95
18 بهمن 1399 - 13:50
شناسه : 6498
هم‌زمان با مـــیلاد پــر خیــروبرکت بانـــوی کوثـــر حضرت فاطمه زهرا (س)، خط تمام اتوماتیک تولید ماسکN95 با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه و با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان، با حضور حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولادمبارکه و اعضای هییت‌رییسه دانشگاه صنعتی اصفهان با ظرفیت ۶۰ هزار ماسک در 24 ساعت به بهره‌برداری رسید.
ارسال توسط : منبع : فولاد میارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حمیدرضا عظیمیان، از این پروژه که روز پنج‌شنبه شانزدهم بهمن‌ماه در محل دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد، به‌ عنوان اقدامی مبارک در ادامه همکاری‌های گسترده علمی و فناورانه فولاد مبارکه با دانشگاه صنعتی اصفهان و مراکز علمی کشور یاد کرد.

وی با اشاره به اهداف فولاد مبارکه از مشارکت در این پروژه، اظهار داشت: فولاد مبارکه به‌‌ منظور عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود، حمایت از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین پشتیبانی از استارت‌آپ‌ها را در دستور کار خود قرار داده و معتقد است با تکیه بر دانش و تخصص کاملا بومی می‌توان به دستاوردهای ارزشمندی دست یافت که بومی‌سازی و تولید ماسک پیشرفته N95، نمونه بارز این رویکرد موفقیت‌آمیز است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اجرای این پروژه را نشان از واقف بودن بخش صنعت و دانشگاه به مسئولیت‌های اجتماعی ارزیابی کرد و گفت: خرسندیم که فولاد مبارکه و دانشگاه صنعتی اصفهان در یک کار مشترک موفق به اجرای پروژه‌ای شده‌اند که نتیجه آن تولید ۶۰ هزار ماسک در هر شبانه‌روز با کیفیت بالا بوده است.

عظیمیان در ادامه به تحریم‌های چندین‌باره آمریکا علیه این شرکت اشاره کرد و گفت: در شرایط تحریم اقتصادی کشور، برای رشد و توسعه مناسب، ملزم به استفاده از ظرفیت جامعه علمی کشور هستیم و بنا داریم در ادامه نیز مصمم‌تر از قبل در این مسیر حرکت کنیم.

وی در ادامه به حضـور فرهیختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی اصفهان در بخش‌های مختلف شرکت فولاد مبارکه اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ارتباط بسیار خوبی میان بخش‌های تحقیقاتی مجموعه فولاد مبارکه و دانشگاه صنعتی و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برقرار است.

مدیرعامل فولادمبارکه با اشاره به اهمیت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دانش روز در صنعت افزود: فولاد مبارکه برای حفظ سهم ۵۰ درصدی خود در تولید فولاد کشور و تولید محصول با تکنولوژی و علم روز دنیا، خود را ملزم به استفاده از نسل چهارم تکنولوژی می‌داند، چراکه صنایع بزرگ کشور به ورق‌های فولادی با ویژگی‌های متفاوتی همچون استحکام و انعطاف‌پذیری زیاد و وزن سبک نیاز دارد.

عظیمیان با تاکید بر اینکه کشور ما، به‌ویژه فولاد مبارکه در تولید فولاد از دنیا عقب نیست، اما در تنوع محصولات کمی از سایر کشورها عقب مانده است، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم این عقب ‌افتادگی را جبران کنیم، باید با مراکز علمی و دانشگاهی کشور ارتباط نزدیک و کاملی داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی فولاد مبارکه در مبارزه با ویروس کرونا، ادامه داد: مجموعه فعالیت‌های شرکت فولاد مبارکه برای مبارزه با بیماری کرونا در کشور بی‌نظیر است؛ این شرکت تاکنون در زمینه مساعدت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای خرید تجهیزات پزشکی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کمک کرده، درحالی‌که هیچ شرکتی در ایران به ۱۰ درصد از این مبلغ هم نرسیده است.

مدیرعامل فولادمبارکه گفت: بخش عمده‌ای از این کمک‌ها در قالب تجهیزات به دانشگاه علوم پزشکی بوده و بخشی نیز به تهیه تبلت برای دانش‌آموزان بی‌سرپرست و کم‌برخوردار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص یافته است.

تحریم فولادمبارکه نشان از نقش استراتژیک این صنعت در اقتصاد و توسعه کشور دارد

در ادامه این مراسم، مهدی ابطحی، رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه این همکاری از آخرین روزهای سال گذشته آغاز شده و خوشبختانه با مشارکت بسیار خوب فولادمبارکه به نتیجه رسیده است، عنوان کرد: تحریم فولاد مبارکه نشان از نقش استراتژیک این صنعت در اقتصاد و توسعۀ کشور دارد و عملکرد خوب این شرکت را تایید می‌کند. بدون شک اگر این قبیل شرکت‌ها و بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی در اقتصاد و خودکفایی کشور موثر نبودند، دلیلی برای این نوع مانع‌تراشی و تحریم‌ها وجود نداشت.

رونمایی از وب‌سایت مرجع فناوری‌های ساخت دانشگاه صنعتی اصفهان

در این آیین همچنین نشست هم‌اندیشی هییت‌علمی دانشگاه صنعتی با مدیران فولادمبارکه به ‌منظور تبادل فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با صنعت با عنوان «فکر نو» برگزار و از وب‌سایت مرجع فناوری‌های ساخت دانشگاه صنعتی اصفهان رونمایی شد.

ابطحی، رییس دانشگاه صنعتی اصفهان در این خصوص گفت: هم‌اینک با معرفی ۴۰۰ فناوری در سطوح مختلف بر روی وب‌سایت isco دانشگاه، فرصت‌های سرمایه‌گذاری به علاقه‌مندان علم و فناوری عرضه می‌شود.

وی توجه به تربیت نیروی انسانی کارآمد برای صنعت را مورد تاکید قرار داد و تاکید کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان سومین دانشگاه برتر کشور در رتبه‌بندی ISC شناخته شده و با توجه به اهمیت کیفیت‌بخشی به دانشگاه‌ها از سوی وزارت علوم، از سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی آموزش و پژوهش به خود دانشگاه‌ها واگذار می‌شود. بدین ترتیب دانشگاه تعیین می‌کند در مقاطع مختلف چه تعداد دانشجو جذب کند و این مهم با همکاری نزدیک با صنعت تحقق می‌یابد.

این ماسک شش‌لایه از ماسک‌های N95 معمولی بسیار لطیف‌تر است

علیرضا ملکی، رییس هییت‌مدیره شرکت آتیه ‌فولاد معدن پارسیان نیز که به نمایندگی از فولادمبارکه نقش موثری در به بار نشستن این پروژه مشترک داشت، گفت: در اوج شیوع بیماری کرونا، با تایید حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل و معاون نیروی انسانی شرکت فولادمبارکه این وظیفه را بر عهده گرفتیم.

وی در تشریح این پروژه اظهار داشت: این ماسک ‌شش‌لایه با استفاده از روش التروسونیک تولید می‌شود که یک ‌لایه آن نانو است و از ماسک‌های N95 معمولی بسیار لطیف‌تر و با وجود شش‌لایه بودن بسیار سبک‌تر است. محصول مشترک فولادمبارکه و دانشگاه صنعتی اصفهان، مجوزهای لازم را از سازمان غذا و دارو نیز اخذ کرده است.

وی از تولید این ماسک‌ها در انواع سوپاپ‌دار و بدون سوپاپ خبر داد و گفت: ماسک‌های سوپاپ‌دار مصارف صنعتی و نوع بدون سوپاپ آن مصارف بهداشتی دارد. ضمن اینکه ماسک تولیدی سوپاپ‌دار نیز در شرکت فولاد مبارکه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ملکی با تاکید بر اینکه انگیزه فولادمبارکه از مشارکت در این پروژه به‌هیچ‌عنوان اقتصادی نبوده است،
خاطرنشان کرد: فولادمبارکه به ‌منظور تعهد خود به ایفای نقش در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در این کار مشارکت کرد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.