چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
سرمایه‌گذاری ۱۰۵۷ میلیارد ریالی در طر‌ح‌های نیمه‌تمام خراسان
05 اردیبهشت 1400 - 12:59
شناسه : 11130
رییس سازمان صمت خراسان رضوی خبر داد؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: 6 هزار و 121 طرح صنعتی نیمه‌تمام با سرمایه‌گذاری حدود یک هزار و 57 میلیارد ریال و اشتغال حدود ۱۸۲ هزار نفر در استان انجام شده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدرضا مس‌فروش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خصوص میزان سرمایه‌گذاری صنعتی انجام شده در خراسان رضوی طی سال گذشته، اظهار داشت: در سال گذشته ۴۶ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادر شده انجام شده است.

وی افزود: بخش سایر محصولات کانی غیرفلزی با اختصاص ۱۳ هزار و ۳۳۵ میلیارد ریال رتبه نخست، بخش استخراج کانی‌های فلزی با سرمایه هشت هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال رتبه دوم و بخش محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها با ۶ هزار و ۶۳ میلیارد ریال رتبه سوم را در سرمایه‌گذاری میان صنایع استان در اختیار دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی درباره برنامه‌های سال جاری در این حوزه، گفت: در سال جاری با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، پشتیبانی و مانع‌زدایی در تولید با صدور ۴۰۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای ۶ هزار  نفر و راه‌اندازی ۱۰۰ واحد راکد، توسعه و تعمیق ساخت داخل با پیش‌بینی یکصد میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی با تولید کالاهای جایگزین واردات در واحدهای صنعتی استان، توسعه معادن و صنایع معدنی از طریق توسعه فعالیت‌های اکتشافی با پیش‌بینی صدور ۶۸ پروانه بهره‌برداری معدنی و راه‌اندازی حداقل ۱۰ معدن راکد در دست اقدام قرار گرفته است.

مس‌فروش بیان کرد: مدیریت واردات و توسعه صادرات با پیش‌بینی رشد ۱۰ درصدی صادرات نسبت به برنامه سال ۱۳۹۹ با صادرات یک میلیون و ۳۲۰ دلار، پذیرش چهار هییت خارجی و اعزام چهار هییت تجاری، برگزاری سه نمایشگاه بهبود و توسعه روابط تجاری بین‌المللی و تسهیل تجارت در فضای رقابتی با اولویت صادرات غیرنفتی، افزایش حجم صادرات، افزایش تنوع در محصولات صادراتی، افزایش مبادلات تهاتری با اوراسیا و مدیریت و ساماندهی بازار با انجام ۴۹۲ هزار بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی، از جمله برنامه‌ها تعیین شده برای سال جاری به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: تعداد پروانه بهره‌برداری صنعتی صادر شده در سال گذشته ۵۴۷ فقره بوده است که از لحاظ تعداد، رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی درباره تعداد طرح‌های صنعتی نیمه‌تمام در استان، اذعان داشت: ۶ هزار و ۱۲۱ طرح صنعتی نیمه‌تمام با سرمایه‌گذاری حدود یک هزار و ۵۷ هزار میلیارد ریال و اشتغال حدود ۱۸۲ هزار نفر در استان موجود است که در این میان، ۷ درصد تعداد طرح‌ها، ۶ درصد سرمایه‌گذاری و ۸ درصد اشتغال طرح‌های صنعتی کشور به این استان اختصاص داشت.

مس‌فروش در پایان خاطرنشان کرد: در بین طرح‌های فوق ۵۰۷ طرح با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۶۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۸ هزار نفر دارای پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی بوده است که پیش‌بینی می‌‎شود بیش از ۸۰ درصد این طرح‌ها در سال جاری راه‌اندازی شوند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.