جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
سرمایه‌گذاری ۱۱٫۴ هزار میلیارد ریالی در معادن سمنان
11 آذر 1400 - 8:52
شناسه : 21227
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به ظرفیت و ذخایر مطلوب معدنی این استان گفت: میزان سرمایه‌گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی در این استان سمنان ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی تشنه دل رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در حاشیه بازدید از چند واحد معدنی این استان، با اشاره به اشتغال‌زایی بخش معدنی در سمنان، اظهار داشت: معادن استان با سرمایه‌گذاری مناسب برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی داشته است.

وی نبود زیرساخت‌های معدنی مناسب را یکی از مشکلات بخش معدن در این استان سمنان دانست و افزود: انجام فعالیت‌های معدنی در مقیاس کوچک و خرده‌پا در استان، مستهلک بودن ماشین‌آلات معدنی، کمبود نقدینگی واحدهای صنایع معدنی و بالابودن هزینه‌های اکتشاف و استخراج و بهره‌برداری معادن از دیگر مشکلات بخش معدن در استان سمنان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه این استان بزرگ‌ترین ذخایر زئولیت، گچ، نمک و سلستین را در کشور دارد، گفت: استان سمنان را می‌توان پایتخت نمک و گچ ایران و جهان نامید. در همین راستا ۶۰ درصد از نمک و۴۰ درصد از گچ مورد نیاز کشور را معادن استان سمنان تامین می‌کنند.

تشنه دل بیان کرد: استان سمنان با برخورداری از ذخایر غنی و متنوع معدنی و بهره‌برداری حدود ۴۰ نوع ماده معدنی، دارای رتبه اول از نظر تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم در تولید سولفات سدیم، رتبه سوم در تولید زغال‌سنگ و کرومیت و یکی از سه استان برتر کشور در تولید زغال‌سنگ است.

وی در پایان با بیان اینکه استان سمنان علاوه بر تامین گچ و نمک در زمینه سایر مواد معدنی نیز صاحب نام است، خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد سلستین، ۹۵ درصد زئولیت، ۲۰ درصد کرومیت، ۴۰ درصد سولفات سدیم کشور از معادن استان سمنان استخراج می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.