سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
سرمایه‌گذاری ۱۱٫۶ میلیارد دلاری در بخش معدن و صنایع معدنی
18 بهمن 1399 - 14:50
شناسه : 6528
از سوی ایمیدرو و شرکت‌های تابعه انجام شد؛‌ مجموع سرمایه‌گذار‌ی‌های ایمیدرو، شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه (تحت راهبری) از سال 1392 تا پایان سال جاری از 11.6 میلیارد دلار عبور کرد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات،‌ از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال ۱۳۹۸ ارزش سرمایه‌گذاری‌های ایمیدرو، شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه در بخش معدن و صنایع معدنی به بیش از ۹٫۴ میلیارد دلار رسید که با احتساب ۲٫۲ میلیارد دلار مجموع سرمایه‌گذاری امسال، به رقم بیش از ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار می‌رسد.
حاصل این سرمایه‌گذاری‌ها افزایش بیش از ۱۰۰درصدی ظرفیت‌سازی در زنجیره‌های فولاد،‌ آلومینیوم، مس و غیره بوده است.
ظرفیت‌های تولید در زنجیره فولاد، مس و آلومینیوم بین سال‌های ۱۳۹۲ تا پایان ۱۳۹۸ به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است به طوری که ظرفیت تولید کنسانتره سنگ‌آهن با دستیابی به ۵۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن نزدیک به ۱۰۰درصد، گندله سنگ‌آهن با رسیدن به ۴۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن ۱۱۶٫۵درصد، آهن‌اسفنجی با دستیابی به ۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن نزدیک به ۸۰درصد و فولاد خام با رسیدن به ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن ۶۶٫۶درصد رشد پیدا کرده است.
همچنین ظرفیت تولید کنسانتره مس با یک میلیون و ۱۵۰هزار تن ۳۵درصد و کاتد مس با دستیابی به ۴۵۷هزار تن ۷۷درصد رشد داشته است. ظرفیت تولید آلومینا بدون تغییر ۲۴۵هزار تن است اما ظرفیت تولید در آلومینیوم با رشد نزدیک به ۸۰درصد، رقم ۷۷۰هزار تن نشان می‌دهد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.