چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد ریالی در معادن آذربایجان‌غربی
27 مهر 1400 - 9:44
شناسه : 19317
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: برای به بهره‌برداری رسیدن معادن مورد نظر در استان طی امسال بیش از یک هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال هزینه شده است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، پریسا عابدپور معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: با توجه به آمار اعلام شده نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در حوزه سرمایه‌گذاری معادن استان افزایش چشمگیری را شاهد هستیم.

وی افزود: این میزان سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی ۲۴ معدن هزینه شد که با ورود این معادن به چرخه تولید زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۲۲ نفر فراهم شده است. همچنین با اضافه شدن این تعداد، استخراج سالیانه معادن استان به سه میلیون و ۵۴۳ هزار تن افزایش یافت. البته این معادن دارای ۲۲۲ میلیون تن ذخیره قطعی هستند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در پایان خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی در حال حاضر دارای ۱۷۹ محدوده دارای پروانه اکتشاف معتبر و ۶۳ معدن دارای گواهی‌نامه کشف معتبر با ذخیره قطعی ۲۶ میلیون و ۷۷۹ هزار تن انواع مواد معدنی با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۲۱ میلیارد ریال دارد.

براساس این گزارش، هم‌اکنون ۵۰۳ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ظرفیت استخراج اسمی سالانه ۱۷ میلیون و ۴۳۵ هزارتن انواع مواد معدنی و ذخیره قطعی بیش از یک هزار و ۱۳۸ میلیون تن با حجم سرمایه‌گذاری بیش از چهار هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای پنج هزار و ۱۷۹ نفر در آذربایجان غربی وجود دارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.