جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
سرمایه‌گذاری ۱۶۰ میلیارد تومان طرح در کرمان رهاورد دولت دوازدهم
08 بهمن 1399 - 12:10
شناسه : 5837
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: ۱۶۰ هزار میلیارد تومان طرح طی دولت دوازدهم بر مبنای ارزش افزوده در این استان سرمایه‌گذاری شده که طرح‌ها به سرعت در حال تکمیل هستند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی حسینی نژاد در خصوص سرمایه‌گذاری‌های دولت دوازدهم در استان کرمان گفت: در این زمینه طی سال ۱۳۹۷ تعداد ۴۴ پروژه تعریف شد که ۷۵ درصد پیشرفت دارند و سال گذشته ۳۴ پروژه و امسال ۳۰ طرح با ۶۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این استان در مراحل اجرایی قرار دارند و چالش‌های این پروژه‌ها در قالب اقتصاد مقاومتی رفع خواهد شد.

وی اظهار داشت: فرایند توسعه استان کرمان بر اساس تحقق شعار سال جهش برنامه‌ریزی و اجرا شده است که در برنامه ششم توسعه سهم ۳۷.۷ تولید ناخالص داخلی استان کرمان را در حوزه صنعت و معدن به ۴۴.۲ درصد رساندیم و در این راستا استان کرمان به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: تلاش می‌کنیم به اهداف برنامه ششم توسعه برسیم که در سال ۱۳۹۷ تعداد هفت پروژه، سال گذشته ۶ پروژه و امسال ۶ پروژه بزرگ در استان آماده افتتاح شده که از این تعداد  ۲ مورد افتتاح شده است و مابقی با حضور رییس جمهور، معاون اول و وزیر صمت افتتاح می‌شود.

وی بیان داشت: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به  فولاد زرند ، گندله منطقه گل‌گهر و فلات بابک اشاره کرد که آماده افتتاح شده است.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی طرح‌ها رصد می‌شود اظهار داشت: درصد تحقق طرح‌های استان کرمان طی دولت تدبیر و امید ۸۷.۷ درصد بوده که ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی به تفکیک شهرستان‌ها اعلام شده است.

وی افزود: همچنین پروژه‌های پیشران اقتصادی را دنبال می‌کنیم که اجرای این طرح‌ها استان کرمان را به قطب فولادی کشور تبدیل می‌کند و همچنین این پروژه‌ها به گونه‌ای تعریف شده که از مزایای حوزه پتروشیمی عقب نمانیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: چند پروژه اصلی در حوزه صنایع متوسط پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۴۷.۶ درصد دارند که در این زمینه پروژه پیشران لاستیک بارز بافت از برنامه زمان‌بندی عقب مانده و نیازمند تسهیلات از سوی سیستم بانکی است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.