چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیارد تومانی در بخش معدن بوشهر
20 تیر 1400 - 17:15
شناسه : 14972
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر در نخستین نشست شورای معدن استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ گفت: طی یک سال اخیر در مجموع ۲۷ میلیارد تومان در بخش معدن این استان سرمایه‌‏گذاری شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسین حسینی رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر در نشست شورا اظهار داشت: شمار واحدهای معدنی فعال استان بوشهر طی سال ۱۳۹۸ در مجموع ۱۴۵ بود که در مقایسه با سال ۱۳۹۹ طبق مجموعه اقدام‎‌هایی که انجام شد، شمار واحدهای معدنی فعال بوشهر با رشد ۱۲ درصدی به ۱۶۳ واحد افزایش یافت.

وی افزود: شمار واحدهای معدنی غیرفعال استان بوشهر در سال ۱۳۹۸، در مجموع ۹۹ واحد بود که با فعال‌سازی ۱۸ واحد شمار معدن‏‌های غیرفعال ۸۱ واحد کاهش پیدا کرد. علاوه بر این میزان اشتغال بخش معدن استان بوشهر طی سال ۹۸ نیز یک هزار و ۲۷۲ نفر بود که سال گذشته این رقم به یک هزار و ۴۵۷ نفر افزایش پیدا کرد.ه است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر گفت: استخراج واقعی معادن استان بوشهر نیز در سال ۱۳۹۸، ۱۶ میلیون و ۸۹۴ هزار تن گزارش شد که این میزان در سال ۱۳۹۹، بیشتر از ۱۶ میلیون تن است. لذا برای سال ۱۳۹۹ صدور ۴ پروانه اکتشاف پیش‌بینی شده بود که در عملکرد ۶ پروانه صادر و شمار پروانه‏‌های بهره‎‌برداری معادن نیز ۱۰ واحد پیش‌بینی شد که در آخر به ۱۳ واحد رسید.

حسینی بیان کرد: طی سال گذشته احیا و فعال‌سازی چهار واحد پیش‌‎بینی شده بود که این میزان برای ۱۴ واحد محقق شد که در این راستا درآمد حقوق دولتی معادن استان بوشهر برای سال ۱۳۹۹ به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید، اما میزان محقق شده با افزایش ۱۰۰ درصدی به هفت میلیارد تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: در بازه زمانی ۱۳ تا ۲۷ خرداد ماه امسال ۶۹ واحد معدنی در استان بوشهر به مزایده گذاشته شد که این شمار شامل ۵۸ پروانه بهره‌برداری، هشت پروانه کشف و دو واحد هم پروانه اکتشاف بود که فراینده مزایده آن‌ها از طریق سامانه ستاد انجام شد. البته برای این ۶۹ معدن پنج نفر در مزایده برنده و مابقی نیز امتیاز لازم را نداشتند.

هجمه‌های وارده علیه دولت بی‌اساس بود

عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر اذعان داشت: در حوزه معدن مزایده شفاف واحدها در سامانه ستاد نشان داد که هجمه‌ها علیه دولت در این بخش بی پایه و اساس بوده است.

وی افزود: همواره نقدهای در جامعه پیرامون سلب مالکیت واحدهای معدنی وجود داشت که برگزاری مزایده آن‌ها نشان داد با وجود نقدهای غیرمصفانه خبر خاصی پیرامون معدن‎‌ها نبوده است.

استاندار بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: شورای معدن استان بوشهر طی این چند سال مشکل خاصی نداشته و همه دستگاه‎‌‏های ذی‌ربط همکاری لازم را با آن شورا داشتند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.