پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
سرمایه‌گذاری ۳۰میلیاردی برای تکمیل زنجیره فولاد سفیددشت
13 اسفند 1401 - 9:11
شناسه : 33957
معاون وزیر صمت مطرح کرد؛ وجیه‌الله جعفری، معاون وزیر صمت اعلام کرد که سازمان ایمیدرو و شرکت‌های تابعه آن بدون محدودیت مالی کار اکتشاف معادن استان چهارمحال‌وبختیاری را دنبال می کند و برای احیای معادن نیمه فعال و غیرفعال طرح احیای بدون محدودیت مالی ارائه می دهد.
ارسال توسط : منبع : باشگاه آلومینیوم
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، وجیه‌الله جعفری معاون وزیر صمت و رئیس هیئت‌عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، روز پنجشنبه در سفر به استان چهارمحال‌وبختیاری و دیدار با استاندار، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، در جمع‌بندی سفر خود به این استان اظهار کرد: هدف از این سفر بررسی روند طرح احیای در حال بهره‌برداری کارخانه فولاد سفیددشت بود چرا که این کارخانه از طرح‌های تولیدی مهم کشور است که با بهره‌برداری از آن ظرفیت تولید این کارخانه تکمیل و به ۸۰۰ تن می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل زنجیره فولادسفیددشت ۳۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده، ادامه داد: طرح احیای فولادسفیددشت قرار بود در سال‌جاری وارد مدار بهره‌برداری شود اما در حال حاضر واحد ذوب آن فعال شده اما ریخته‌گری آن نیاز به زمان بیشتری دارد و پیش‌بینی می شود در نیمه نخست سال آینده تکمیل شود.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در ادامه از سرعت بخشی به اکتشاف معادن در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: ایمیدرو و شرکت‌های تابعه آن بدون محدودیت مالی کار اکتشاف معادن استان را دنبال می کند و برای احیای معادن نیمه فعال و غیرفعال طرح احیای بدون محدودیت مالی ارائه می دهد.

وی افزود: در حال حاضر ۲ مجتمع معدنی استان برای احیا در دست مطالعه قرار دارد و با تامین اعتبار در سال آینده، فعال‌سازی این معادن وارد مرحله اجرا می‌شود.

جعفری سرمایه‌گذاری در استان بر اساس طرح توازن را از دیگر برنامه‌های این مجموعه برشمرد و یادآور شد: درصدد هستیم تا طرح‌های جدیدی را بر اساس ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری تعریف و بحث سرمایه‌گذاری را به بخش خصوصی واگذار و مقدمات کمک به طرح توسعه و اشتغال استان را فراهم کنیم.

وی تامین آب فولادسفیددشت از طریق پساب را از دیگر برنامه‌های وزارت صمت برای این کارخانه عنوان کرد.

معاون وزیر صمت و رئیس هیئت‌عامل ایمیدرو همچنین گفت: با هم‌افزایی و همکاری با استان هر مانعی که برای سرمایه‌گذاری در این حوزه وجود دارد را رفع می کنیم.

بر اساس آخرین آمارهای اعلامی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، ۱۵۴ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد ۴۷ باب معدن معادل ۳۱ درصد معادن غیرفعال است.

سنگ لاشه ۷۴ درصد از مواد معدنی استخراج شده در استان است و مواد معدنی دیگر شامل سنگ تزیینی مرمریت، سنگ آهک، سیلیس، سنگ گچ، خاک نسوز و نمک سایر مواد معدنی استخراج شده در استان را شامل‌می‌شود.

بازدید معاون وزیر صمت از فولاد سفیددشت

معاون وزیر صمت و رئیس هیئت‌عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به همراه استاندار چهارمحال و بختیاری، نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل فولاد مبارکه و شماری از مسئولان محلی روز پنجشنبه از فولاد سفید‌دشت بروجن بازدید کردند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.