چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیاردی در توسعه سنگان
30 اردیبهشت 1400 - 11:34
شناسه : 12510
رییس هیات عامل ایمیدرو در جلسه شورای اداری شهرستان خواف که با حضور فرمانداران خواف و رشتخوار، امام جمعه، نماینده مردم این مناطق در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی برگزار شد، گفت: با هدف حرکت یکپارچه و منسجم، طرح جامع سنگان نیز به سند چشم‌انداز توسعه شهرستان‌های منطقه پیوست خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو، اظهار داشت: این طرح باید با همکاری نهادهای منطقه طراحی و تدوین شود؛ به طوری که تمام حوزه‌های بالادستی و پایین‌دستی معدن و صنایع معدنی، توسعه زیرساخت‌ها، مسئولیت اجتماعی، اشتغال و نحوه توزیع منطقه‌ای اشتغال، محیط‌زیست و … را در بر گیرد.

وی افزود: باید مبنایی برای توسعه منطقه وجود داشته باشد که بتوان نحوه توسعه در بخش‌های اکتشاف، استخراج زیرساخت و … را مشخص کرد تا مسئولان آتی نیز روی همین ریل حرکت کنند.

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه ایمیدرو از تدوین چنین طرحی حمایت و پشتیبانی خواهد کرد، گفت: زمانی که طرحی جامع با در نظر گرفتن توسعه بخش معدن در اختیار همه قرار می‌گیرد، سازمان‌ها و نهادها موظف‌اند حرکت خود را در آن چارچوب تنظیم نمایند.

جعفری بیان کرد: اگرچه برخی از اهداف طرح جامع در بلندمدت محقق می‌شود اما برخی از موارد ضروری با هدف رفع دغدغه‌های مردم منطقه، طی کوتاه‌مدت قابلیت اجرایی شدن دارد. علاوه بر این، ایمیدرو با مشارکت شرکت‌های بزرگ توسعه زیرساخت‌ها را انجام خواهد داد.

سرمایه‌گذاری ۲۱.۵ میلیارد دلاری ایمیدرو و شرکت‌های بزرگ

رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین توضیحات آماری در این نشست ارائه کرد و اذعان داشت: ایمیدرو از زمان تاسیس تاکنون، ۲۱.۵ میلیارد دلار به همراه شرکت‌های بزرگ در کل کشور سرمایه‌گذاری کرده است که ماحصل آن را می‌توان در افزایش اشتغال، کاهش فاصله طبقاتی و توسعه اجتماعی در مناطق معدنی و صنایع معدنی مشاهده نمود. با این حال مقرر شد تا افق ۱۴۰۴ حدود ۱۳ میلیارد دلار دیگر در این بخش سرمایه‌گذاری صورت پذیرد.

سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی در توسعه سنگان

در ادامه این نشست حسین سنجرانی فرماندار خواف نیز طی سخنانی با اشاره به اثرات توسعه معدن در منطقه، عنوان کرد: از ابتدای فعالیت معادن سنگان تاکنون، ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است که توسعه اشتغال و جلوگیری از مهاجرت مردم منطقه، بخشی از اثرات مثبت آن به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: شرکت‌های سرمایه‌گذار در سنگان تاکنون خدماتی در حوزه‌های اجتماعی منطقه انجام داده‌اند اما نیاز است که اقدامات بیشتری برای توسعه رفاه و همچنین کاستن از دغدغه‌های مردم منطقه صورت گیرد.

شایان ذکر است که حجت‌الاسلام اکبر احمدپور نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی و خالقداد عرب، فرماندار رشتخوار نیز طی سخنانی با برشمردن اثرات فعالیت‌های معدنی در منطقه، خواستار تسریع در توسعه زیرساخت‌ها شدند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.