سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد ریالی در بخش مس نیمروز
23 مرداد 1400 - 10:41
شناسه : 16098
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان مطرح کرد؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان گفت: شناسایی ذخیره مس با ظرفیت ۲۰۰ میلیون تن در شهرستان نیمروز یک سرمایه‌گذاری کلان حداقل پنج هزار میلیارد ریالی را رقم خواهد زد که در همین راستا مقدمات اکتشاف این معدن توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) آغاز شده است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، داود شهرکی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان با بیان اینکه در ذخیره معدنی کشف شده منطقه نیمروز قرار است تجهیز معدن و ساخت کارخانه داشته باشیم که اتفاق خوبی برای سیستان و بلوچستان خواهد بود، اظهارداشت: تامین برق موردنیاز این کارخانه از طریق نیروگاه خورشیدی که سرمایه‌گذار آن به نیابت از ستاد اجرایی فرمان امام( ره) پارسیان خواهد بود؛ اجرای می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت کارخانه معدن دیگری در شهرستان نیمروز شروع و عملیات اجرایی آن آغاز شده است، افزود: زمین این معدن تحویل سرمایه‌گذار داده شده و هم‌اینک در حال تجهیز کارگاه، ساخت تاسیسات و مرحله شروع نصب ماشین‌آلات قرار دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان، گفت: با سرمایه‌گذاری حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال فاز  نخست این واحد معدنی مس ساخته و به بهره‌برداری برسد.

شهرکی در پایان با اشاره به اینکه طرح توسعه‌ای در معدن آنتیموان سفیدآبه در حوزه شهرستان نیمروز مدنظر است، خاطرنشان کرد: شمش آنتیموان یک فلز استراتژیک برای کشور است و در سیستان و بلوچستان و شهرستان نیمروز بهترین ذخیره این فلز وجود دارد. در همین راستا افزایش ظرفیت تولید شمش آنتیموان را هدف‌گذاری کردیم تا آن را به ۱۰ تن تا پایان امسال برسانیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.