سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
سرمایه‌گذاری ۶۳۹۰ میلیارد ریالی برای ۶ کارخانه صنعتی و معدنی کرمان
27 خرداد 1400 - 9:03
شناسه : 13879
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: طی سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به این استان بالغ بر 6 هزار و 390 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در قالب 6 کارخانه صنعتی و معدنی بزرگ به بهره برداری رسید.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مسلم مروجی فرد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، اظهار داشت: مقرر شد مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل ۴ طرح در حوزه صنایع تبدیلی که پیش‌بینی می‌شود اشتغال‌زایی ۳۰۰ نفری را در شهرستان ایجاد کنند، توسط شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان تسهیلات تامین و با هماهنگی این سازمان پرداخت شود.

وی افزود: از دیگر مصوبات، پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای راه‌اندازی مشاغل خانگی توسط معین اقتصادی بود که پیش‌بینی می‌شود موجب اشتغال‌زایی ۲۰۰۰ نفر در منطقه خواهد شد.

ریییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، گفت: مصوبه سوم نیز، کمک به تامین هزینه ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در منطقه است که این مهم نیز توسط شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان معین اقتصادی شهرستان رودبار جنوب انجام می‌شود.

مروجی فرد بیان کرد: یکی از مشکلات جنوب کرمان، عدم حضور شرکت‌های بزرگ طی سالیان گذشته بوده است که بحمدالله اکنون با حضور معین‌های اقتصادی و شرکت‌های بزرگ این مشکل حل و کارهای بزرگی نیز در منطقه آغاز شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در جنوب کرمان ۵۳ مجوز صنایع معدنی در دست احداث است که تا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، تصریح کرد: کرومیت یکی از مواد معدنی مهم در جنوب کرمان است که برای احداث کارخانه فروکروم با شرکت سنگ‌آهن گهرزمین رایزنی و هفته آینده تفاهم‌نامه آن نیز امضا می‌شود.

مروجی فرد اذعان داشت: همچنین تفاهم‌نامه‌هایی نیز برای واگذاری یک پهنه معدنی و احداث کارخانه‌های فروکروم و تیتانیوم در کهنوج و یا قلعه گنج با شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر تدارک دیده شده است که طی هفته آینده این تفاهم‌نامه‌ها نیز امضا خواهد شد.

تلاش برای توسعه

محمود قانعی فرماندار شهرستان رودبار جنوب نیز ضمن تقدیر از عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، عنوان کرد: اگر خواستار توسعه هستیم باید فارغ از نگاه‌های سیاسی، در کنار هم برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش کنیم.

رسالت اصلی معین‌های اقتصادی توانمندسازی مردم است

منصور شکر اللهی نماینده ۵ شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفرشان گفتند، آینده ۵ شهرستان جنوبی روشن است و در کنار کشاورزی، صنایع هم راه‌اندازی و این شهرستان‌ها در آینده به عنوان شهرهای صنعتی شناخته خواهند شد. در این راستا رسالت اصلی معین‌های اقتصادی توانمندسازی مردم است.

شایان ذکر است در این جلسه با بررسی موارد مختلف، ۳ مصوبه مهم در حوزه صنایع تبدیلی، مشاغل خانگی و تامین زیرساخت در شهرستان رودبار جنوب تصویب شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.