سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
سرمایه‌گذاری ۶۷۰ هزار میلیاردی در حوزه مجوزهای صنعتی
14 آذر 1400 - 12:36
شناسه : 21362
براساس گزارش‌های منتشر شده، بررسی آمارهای رسمی منتشره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از رشد ۱۲۳.۳ درصدی سرمایه‌گذاری برای مجوزهای صنعتی صادره از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهرماه است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در هفت ماهه امسال ۶۷۰ هزار و ۲۷۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای مجوزهای صنعتی در سراسر کشور انجام شده که در هم‌سنجی با سال گذشته رشد ۱۲۳.۳ درصدی نشان می‌دهد.

در این مدت، ۲۱ هزار و ۳۸۱ فقره جواز تاسیس صنعتی در کشور صادر شد که در مقایسه با هفت ماهه سال گذشته ۲.۹ درصد افت داشته است. اشتغال ایجاد شده جواز تاسیس‌های مذکور ۵۱۵ هزار و ۹۶ نفر بود که رشد ۵.۴ درصدی نشان می‌دهد.

رشد صدور پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی

برپایه این گزارش، تا پایان مهر ماه چهار هزار و ۱۱ فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی و توسعه‌ای صادر شد که در مقایسه با آمار سه‌هزار و ۹۳۶ فقره‌ای مدت مشابه سال ۱۳۹۹، رشد ۱.۹ درصدی داشته است.

سرمایه‌گذاری این مجوزها ۱۳۳ هزار و ۱۲۶ هزار میلیارد تومان و اشتغال آن‌ها ۸۹ هزار و ۳۶۵ نفر پیش‌بینی می‌شود که در هم‌سنجی با سال گذشته به ترتیب رشد ۱۳.۹ درصدی و ۱۴.۸ درصدی نشان می‌دهد.

رشد صدور پروانه‌های اکتشاف معدنی

بر اساس این گزارش، در هفت ماهه امسال ۵۶۷ فقره پروانه اکتشاف (رشد ۰٫۹ درصدی)، ۲۲۶ فقره گواهی کشف معدنی (افت ۹.۸ درصدی) و ۲۹۲ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی (کاهش ۱۷.۵ درصدی) صادر شد.

اشتغال پروانه بهره‌برداری معادن در این مدت دو هزار و ۷۲۵ نفر بود که کاهش ۳.۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. همچنین تا پایان مهرماه هزینه عملیات اکتشاف معدنی با رشد ۱۶۹.۴ درصدی به ۲۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

براساس این گزارش، تا پایان مهرماه امسال از مجموع ۳۵ محصول منتخب صنعتی و معدنی که همه روزه بررسی و پایش می‌شوند، ۲۰ محصول با رشد تولید مواجه شدند. کارشناسان و متخصصان امر تحقق رشد در بخش صنعت و معدن را حاکی از افزایش علاقه‌مندی جامعه به سرمایه‌گذاری و حفاظت از ظرفیت‌های تولید توصیف می‌کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.