دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
سرنوشت بازار فلزات جهان در هاله ابهام
17 اردیبهشت 1401 - 18:44
شناسه : 27434
بر اساس گزارش‌های منتشر شده از موسسه فیچ، پایداری قرنطینه‌های کرونا در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده فلزات جهان یعنی چین، بر تقاضای صنایع مصرف‌کننده و جو بازارها تاثیر منفی گذاشته و منجر به کاهش قیمت فلزات خواهد شد که می‌توان گفت براورد برای میانگین قیمت فلزات در سال ۲۰۲۲، هنوز بالاتر از سطوح مشاهده شده قبل از هجوم روسیه به اوکراین است.
ارسال توسط : منبع : کالاخبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، انتظار می‌رود تقاضای چین نیمه دوم سال جاری میلادی، بالاخره بهبود پیدا کرده و ثبات را به روند قیمت فلزات بازگرداند. قرنطینه‌های چین عرضه را محدود کرده و برای دو ماه آینده از فصل جاری نیز، شاخص مدیران خرید چین نزولی براورد شده است.

قرنطینه‌های بیشتر، برای بیش از ۲۴ شهر در سراسر چین اعمال شده و پکن از اواخر ماه آوریل تحت سه دور تست همگانی کرونا قرار گرفته است. بسته به تحولات بیشتر پیرامون قرنطینه‌ها، شاهد خطرات نزولی برای پیش‌بینی رشد ۴.۵ درصدی اقتصاد چین برای سال ۲۰۲۲ هستیم.

لازم به ذکر است که موسسه فیچ انتظار دارد که حمله روسیه به اوکراین، قیمت طلا را در محدوده یک هزار و ۹۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ دلار به ازای هر اونس در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ نگه دارد. شدیدتر شدن وضعیت جنگی، طبیعتا باعث افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن شد، زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال کاهش ریسک هستندو این در حالی است که قیمت طلا نزدیک به بالاترین حد خود یعنی دو هزار و ۷۵ دلار به ازای هر اونس در نوسان است و جنگ طی ماه‌های آینده بر قیمت آن اثر مستقیم خواهد داشت. همچنین تقویت دلار آمریکا و بهبود بازده اوراق قرضه، می‌تواند رشد طلا را محدود کند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.