سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
سقوط دوبار طلای جهانی
17 فروردین 1401 - 9:54
شناسه : 26249
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا امروز چهارشنبه کاهش یافت، زیرا اظهارات تندروانه مقامات فدرال رزرو آمریکا باعث افزایش بازدهی دلار و خزانه‌داری به بالاترین سطح چند ساله شد و جذابیت این فلز امن را کاهش داد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی، با ۱.۱۰ درصد کاهش به یک هزار و ۹۲۲ دلار و ۱۰ سنت رسید و روز گذشته این فلز گرانبها با یک هزار و ۹۲۷ دلار و ۸۰ سنت معامله شد.

در بازار معاملات آتی آمریکا نیز بهای هر اونس طلا در همین ساعت، با ۰.۰۶ درصد کاهش به یک هزار و ۹۲۳ دلار و ۱۰ سنت رسید و روز گذشته با یک هزار و ۹۲۷ دلار و ۸۰ سنت معامله شد.

در حالی که مقامات فدرال رزرو برای کاهش سریع ترازنامه متورم بانک مرکزی فشار آوردند، دلار به بالاترین حد خود نزدیک به دو سال رسید و یکی از آن‌ها نسبت به افزایش شدید نرخ‌های نیم درصدی ابراز تمایل کرد.

دلار قوی‌تر باعث می‌شود طلا برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد. بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده در روز چهارشنبه به بالاترین سطح چند ساله خود رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۴.۲۸ دلار در هر اونس رسید. پلاتین با ۰.۳ درصد کاهش به ۹۶۴.۹۰ دلار و پالادیوم کاهش یافت و در دو هزار و ۲۳۷ دلار و پنج سنت ثابت شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.