سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
سقوط مجدد قیمت بیت کوین
19 خرداد 1400 - 12:45
شناسه : 13488
قیمت بیت کوین در حالی که معامله‌گران با نگرانی چشم‌انداز تغییر سیاست پولی ایالات متحده و ادامه تشدید مقررات ارزهای رمزپایه در چین را دنبال می‌کنند، به پایین‌ترین سطح خود در طول ده روز گذشته رسید.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، قیمت بیت کوین در حالی که معامله‌گران با نگرانی چشم انداز تغییر سیاست پولی ایالات متحده و ادامه تشدید مقررات ارزهای رمزپایه در چین را دنبال می کنند، به پایین‌ترین سطح خود در طول ده روز گذشته رسیده است. در این راستا تا ساعت هشت روز دوشنبه، قیمت بیت کوین که اصلی‌ترین ارز رمزنگاری شده جهان محسوب می‌شود، از حدود ۳۵ هزار و ۴۶۶ دلار به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۳۳ هزار و ۲۲۱ دلار کاهش یافت.

در زمان انتشار این خبر قیمت‌ها کمی افزایش و هر بیت کوین با ۸٫۳ درصد کاهش با قیمت تقریبا ۳۳ هزار و ۷۹۳ دلار معامله شد. این سقوط ارزش بیت کوین که با فشار ناشی از فروش گسترده سرمایه‌گذاران همراه بود که با افت ۶٫۲ درصدی بزرگ‌ترین ضرر روزانه محسوب می‌شود.

برخی از کارشناسان علت اصلی این کاهش قیمت را فشار مستمر دولت چین علیه عملیات استخراج و معاملات ارزهای رمزنگاری شده می‌دانند. در چین حساب‌های Weibo مربوط به رهبران اصلی ارزهای رمزنگاری شده مسدود شده است.

جیهان چو مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری رمز ارز Kenetic Capital، که در هنگ‌کنگ مستقر شده است، اظهار داشت: چین همچنان با ممنوعیت استخراج رمزارزها و حذف حساب اینفلوئنسرهای ارز رمزنگاری شده در محبوب‌ترین پلت فرم رسانه اجتماعی خود یعنی Weibo در حال فشار به رمزارزها است.

بازارهای جهانی نیز در حالی به معاملات متزلزل خود ادامه می‌دهند که سرمایه‌گذاران آن بر این باورند فدرال رزرو (بانک مرکزی) ایالات متحده از برنامه تسهیل کمّی تقویت نقدینگی خود رها می‌شود.

براساس این گزارش، دویچه بانک بزرگ‌ترین وام دهنده آلمان، پیش‌بینی کرده است که ایالات متحده احتمالا با یکی از بدترین دوره‌های تورمی در تاریخ خود روبه‌رو می‌شود. در حالی که هزینه‌های بالای دولت آمریکا و تغییر سیاست پولی این کشور کاتالیزورهای احتمالی برای ایجاد شرایطی است که آخرین بار در دهه‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۷۰ دیده شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.