سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
سقوط نابهنگام قیمت طلا
30 تیر 1401 - 13:02
شناسه : 30625
در حالی که افزایش ارزش دلار آمریکا و پیش‌بینی افزایش بیشتر نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی بزرگ برای مبارزه با تورم فزاینده بر چشم‌نوازی شمش موثر بوده است، قیمت طلا امروز، پنجشنبه به پایین‌ترین حد خود در حدود یک سال گذشته رسید.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۲۰ دقیقه صبح به وقت شرقی امروز مورخ ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ با ۳.۶ درصد کاهش به ۱۶۹۲ دلار و ۸۰ سنت رسید و  بهای هر اونس طلا در بازار طلای آمریکا نیز با ۰.۲۱ درصد کاهش، به ۱۶۹۳ دلار و ۸۰ سنت رسید. دلار در برابر رقبای خود کمتر از بالاترین حد دو دهه گذشته بود و شمش با قیمت دلار را برای خریداران دارای ارزهای دیگر گرانتر کرد.

بانک مرکزی اروپا برای اولین‌بار در یازده سال گذشته در روز پنجشنبه نرخ‌های بهره را افزایش خواهد داد. انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا در نشست سیاست‌گذاری خود در هفته آینده نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش دهد.

تورم بریتانیا در ماه ژوئن به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر رسید و شانس افزایش نیم ‌درصدی نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس در ماه آینده را تقویت کرد. اگرچه طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می شود، اما افزایش نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که هیچ سودی ندارد.

بر اساس گزارش رویترز، «اس پی دی آر گلد تراست»، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، خبر از کاهش دارایی‌های صندوق از ۱۰۰۹.۰۶ تن در روز سه‌شنبه به ۰.۳ درصد در روز چهارشنبه و رسیدن دارایی‌های صندوق به ۱۰۰۵.۸۷ تن خبر داد. دیپلمات‌های اتحادیه اروپا نیز در نشست روز چهارشنبه در بروکسل با دور جدیدی از تحریم‌ها علیه مسکو به علت حمله به اوکراین از جمله ممنوعیت واردات طلا از روسیه موافقت کردند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند نیز، بهای هر اونس نقره با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۸.۵۴ دلار،  پلاتین با ۰.۵ درصد کاهش به ۸۵۴.۰۳ دلار و پالادیوم با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۸۶۷ دلار و ۲۰ سنت رسید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.