جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
سنگان، قطب تولید گندله شرق کشور
12 مرداد 1400 - 12:22
شناسه : 15749
مدیرعامل فولاد سنگان مطرح کرد؛ مدیرعامل فولاد سنگان گفت: فولاد سنگان به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید گندله سنگ‌آهن در شرق کشور با هم‌افزایی، تدوین استراتژی‌های مناسب، کاهش توقفات با وجود قطعی‌های مکرر جریان برق و گاز، نقش به سزایی در تامین گندله موردنیاز فولادمبارکه، داشته است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد مبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی امرایی مدیرعامل فولاد سنگان به مناسبت سالگرد افتتاح گندله‌سازی پنج میلیون تنی این شرکت در سال ۱۳۹۶ ، اظهار داشت: فولاد سنگان از ابتدای تاسیس تاکنون با تولید نزدیک به ۱۱ میلیون تن گندله سنگ‌آهن، تاثیر بسزایی در رفع چالش تامین مواد اولیه فولادمبارکه اصفهان داشته است. در این راستا طی سال گذشته این شرکت به‌منظور مطابقت با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و رسیدن به اهداف تولیدی و همچنین هم‌سویی با شعار سال و فرمان رهبر معظم انقلاب در زمینه جهش تولید، اهم فعالیت‌ها و توجه خود را به بخش تولید معطوف کرد.

وی افزود: برنامه‌ریزی منسجم در شرکت فولاد سنگان باعث دست‌یابی سریع‌تر به اهداف تولیدی شرکت شد. رویکرد این شرکت در سال گذشته استفاده از تمامی ظرفیت‌های تولیدی مبتنی بر بومی‌سازی، ارتقای سیستم‌های نگهداری، کاهش توقف و مدیریت هزینه‌ها باوجود کمبود مواد اولیه بود که توانستیم اهداف فراتر از برنامه پیش‌بینی‌شده را محقق سازیم. هرچند در سال‌های اخیر کمبود کنسانتره سنگ‌آهن یکی از معضلات جدی تولیدکنندگان گندله به شمار می‌ر‌فت، اما شرکت فولاد سنگان توانست با استفاده بهینه از ظرفیت‌ها، این نقیصه را کم اثر نماید.

 مدیرعامل فولاد سنگان، گفت: شرکت فولاد سنگان با هدف‌گذاری مناسب موفق به ثبت رکوردهای تولید روزانه و ماهیانه شد و توانست افزایش تولید ۳۴ درصدی در سال ۱۳۹۹ را نسبت به سال ۱۳۹۸ ثبت نماید که نشان از هدف‌گذاری دقیق و منطقی شرکت بود. لذا تولید تجمعی گندله فولاد سنگان در سال ۱۳۹۹ به میزان سه میلیون و ۳۰۴ هزار تن بود. فولاد سنگان طی سه ماه نخست سال جاری توانست تولید تجمعی گندله سنگ‌آهن به میزان بیش از یک میلیون و ۲۴۵ هزار تن را محقق ساخته است.

امرایی بیان کرد: فولاد سنـگان در راستای جلوگیری از خام فروشی، تحقق شعار جایگزینی معدن به‌جای نفت، در جهت همراهی با گام دوم انقلاب و با هدف تکمیل زنجیره ارزش در تولید فولاد اقدام نمود و امسال نیز با تاکید بر شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» قدم‌های خود را مصمم‌تر برخواهد داشت.

وی ادامه داد: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به‌عنوان زیرمجموعه گروه فولادمبارکه موفق شد بعد از رکوردهای پی‌درپی در سال گذشته، امسال نیز علی‌رغم تعطیلات، به علت شیوع ویروس کرونا و قطعی برق، به رشد قابل‌توجهی در تولید گندله سنگ‌آهن دست یابد.

مدیرعامل فولاد سنگان، تصریح کرد: تلاشگران فولاد سنگان طی سه‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ با تولید حدود یک میلیون و ۱۱۱ هزار تن گندله سنگ‌آهن، با رشد ۶۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، موفق به تامین بخش قابل‌ملاحظه‌ای از مواد اولیه موردنیاز شرکت فولادمبارکه شدند. تولید گندله شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان طی سه‌ماهه نخست سال ۱۳۹۹ معادل ۶۷۴ هزار تن بوده است.

امرایی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی مدون و عملیاتی کردن برنامه‌های استراتژیک، این شرکت موفق به ثبت رکورد تولید ماهیانه حدود ۴۲۳ هزار تن گندله شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.