دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
سنگ‌آهن در کف ۶ ماه اخیر
28 خرداد 1401 - 20:20
شناسه : 29164
روز جمعه 27 خرداد ماه 1401، قیمت سنگ‌آهن وارداتی در چین به پایین‌ترین سطح ۶ ماه اخیر رسید و بیشترین افت قیمت هفتگی را در این مدت ثبت کرد.
ارسال توسط : منبع : کالاخبر
پ
پ

به اخبارفلزات، روز جمعه ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۱، قیمت سنگ‌آهن وارداتی در چین به پایین‌ترین سطح ۶ ماه اخیر رسید و بیشترین افت قیمت هفتگی را در این مدت ثبت کرد. فولادسازان چینی با کاهش سوددهی و چشم‌انداز منفی تقاضای فولاد به دنبال کاهش تولید هستند و همین امر بر بازار اثر گذاشته است.

شاخص قیمت سنگ‌آهن عیار ۶۲ درصد ۵.۷۶ درصد افت داشته و ۱۲۱ دلار و ۶۴ سنت به ازای هر تن سی‌اف‌آر ثبت شده است. قرارداد ماه سپتامبر سنگ‌آهن در بورس دالیان نیز ۵.۹ درصد افت داشت و به ۱۲۲ دلار و ۶۴ رسید. طی هفته گذشته، با توجه به این جو منفی بازار، موجودی فولاد در چین ۳۱۶ هزار و ۷۰۰ تن رشد داشت و ۲۲.۲ میلیون تن اعلام شد.

شایان ذکر است که طی هفته‌های اخیر، تعداد فزاینده‌ای از کارخانه‌ها در تانگشان چین با توجه به حاشیه سود ضعیف خود به تعمیرات و کاهش تولید روی آورده‌اند. فصل بارش‌های موسمی در بسیاری از بخش‌های چین که معمولا فعالیت‌های ساختمانی را مختل می‌کند و محدودیت‌هایی که برای مهار شیوع کرونا اعمال شده، به تقاضای بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد جهان ضربه وارد کرده و حاشیه‌ سود کارخانه‌ها را کاهش داده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.