دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
سنگ‌آهن معدن ققنوس وارد ذوب آهن شد
17 بهمن 1401 - 11:43
شناسه : 33329
مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان، در آیین تحویل محموله سنگ‌آهن به انبار مواد خام، راه‌اندازی معدن ققنوس یک پس از واگذاری به ذوب آهن را یک گام اساسی برای تامین پایدار مواد اولیه این شرکت دانست.
ارسال توسط : منبع : شرکت ذوب آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان در آیین تحویل محموله سنگ‌آهن به انبار مواد خام، راه‌اندازی معدن ققنوس یک پس از واگذاری به ذوب آهن را یک گام اساسی برای تامین پایدار مواد اولیه این شرکت دانست و گفت: منطقه سنگان که معدن ققنوس در آن قرار دارد، به دلیل وسعت بالای ذخایر سنگ‌آهن منبع بزرگی برای تامین مواد اولیه شرکت خواهد بود.

بر اساس این گزارش، اولین محموله سنگ‌آهن معدن ققنوس یک ذوب آهن اصفهان وارد مجتمع عظیم ذوب آهن شد.

مهدی کوهی در این خصوص بیان کرد: حضور صنعت فولاد در مناطق معدنی منجر به اشتغال، امنیت، آموزش و توسعه پایدار می‌شود که این موضوع در منطقه سنگان مشهود است و راه‌اندازی معدن ققنوس یک، موجب اشتغال دوباره کارگران این معدن و پیمانکاران بومی خواهد شد.

وی این دستاورد مهم را حاصل زحمات مدیران و هیئت مدیره سابق و فعلی دانست و افزود: تلاشگران ذوب‌ آهن دوباره نشان دادند که در شرایط تحریم و دیگر مشکلات، اهداف شرکت را محقق می‌کنند و با نگاه اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان، هیچ مشکلی مانع پیشرفت این شرکت نخواهد شد.

ایرج رخصتی، نایب رئیس هیئت مدیره ذوب‌ آهن نیز در این ارتباط مطرح کرد: واگذاری معدن ققنوس یک به ذوب‌ آهن، گامی در جهت بهبود شرایط زنجیره صنعت فولاد است؛ چراکه این معدن به تولیدکننده‌ای واگذارشده که اهلیت لازم را دارد و از ۵۰ سال تجربه معدن‌داری برخوردار است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های خوبی برای تامین پایدار مواد اولیه ذوب آهن در حال انجام است که از جمله می‌توان به دریافت مجوز خردایش دو میلیون تنی سنگ‌آهن اشاره کرد. این فعالیت‌ها در مجموع تولید پایدار را در این شرکت رقم می‌زند.

محمد جعفر صالحی، معاون خرید شرکت ذوب‌ آهن اصفهان نیز در این آیین، در اختیار گرفتن معدن ققنوس یک را تحقق آرزوی ذوب آهنی‌ها دانست و گفت: پس از طی مراحل قانونی، ۱۴ دی ماه این معدن به ذوب آهن تحویل داده شد و امروز اولین محموله سنگ‌آهن ققنوس به این شرکت رسید که نوید‌بخش روزهای خوب برای این مجتمع عظیم صنعتی خواهد بود.

وی یادآور شد: مطالعات انجام‌شده در معدن ققنوس یک، نشان‌دهنده ذخیره خوب و چشمگیر در این معدن است و برافراشته شدن پرچم ذوب‌آهن اصفهان در آنجا، دستاورد بزرگی در راستای تولید پایدار این شرکت است.

صالحی ضمن اشاره به در اختیار داشتن معدن حنار و معادن زغال‌سنگ، خاطرنشان کرد: دو سال پیش معادن زغال‌سنگ سوادکوه به تولید پایدار رسیدند که فرصت تقدیر از دست اندرکاران آن مهیا نشد و در این فرصت از تمام این عزیزان قدردانی می‌کنیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.