پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
سنگ آهن ۱۴۵ دلار شد
15 آذر 1399 - 8:51
شناسه : 2534
قیمت سنگ آهن از انتظارات فعالان بازار فراتر رفت و روز گذشته از 140 دلار هر تن سی اف آر چین نیز عبور کرد که به دلیل کاهش تولید شرکت واله، کاهش موجودی سنگ آهن بنادر چین و تقاضای بالای چین بود. آخرین قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد استرالیا با 8 دلار رشد روزانه 145 دلارهرتن سی اف آر شد و قرارداد سواپ ژانویه نیز 5 دلار رشد داشت. کاهش عرضه، در کنار افزایش فعالیت خریداران همچنان از بازار این ماده اولیه حمایت می‌کند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از فولاد ایران، موجودی سنگ آهن بنادر اصلی چین برای سومین هفته متوالی نزولی بوده با ۱٫۶ میلیون تن کاهش به ۱۲۸٫۷ میلیون تن رسیده است. شرکت واله نیز برنامه تولید امسال خود را ۱۰ تا ۲۵ میلیون تن نسبت به هدف قبلی کاهش داده است. افزایش خرید کارخانه ها تقاضا را بالا برده و این امر بازار را نسبت به میزان عرضه بسیار حساس کرده است.
تاکنون در سال جاری میلادی قیمت سنگ آهن ۵۷ درصد بالا رفته و در اوج خود از مارس ۲۰۱۳ تاکنون قرار گرفته است. این روند صعودی به لطف بسته های محرک اقتصادی چین برای بهبود اقتصادی پس از پاندمی کرونا و همچنین کاهش تولید برزیل و افریقای جنوبی بوده که پس از استرالیا دو صادر کننده بزرگ سنگ آهن به آسیا هستند. این خبر که صادرات برزیل با محدودیت هایی روبروست یا حداقل رشد جزیی خواهد داشت همچنان بازار سنگ آهن را در رونق نگه می‌دارد.
تمایل به خرید بین چینی‌ها هنوز بالاست گرچه در زمستان تولید فولاد کم می‌شود ولی هنوز نرخ بهره وری کوره‌های بلند در چین تا ۹۵ درصد است از این رو مصرف سنگ آهن بالاست. تقاضای سنگ آهن استرالیا در چین علی رغم تنش‌های بین دو کشور بالاست و این رونق تقاضا ادامه خواهد داشت.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.