چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
سهام آسیا و اقیانوسیه روی امواج پرتلاطم
12 اردیبهشت 1401 - 13:38
شناسه : 27288
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، روز دوشنبه 12 اردیبهشت ماه، سهام آسیا و اقیانوسیه روی مدار تلاطم قرار گرفت و آمارها نشان‌دهنده این هستند که فعالیت کارخانه‌های چین در ماه آوریل، کاهش پیدا کرده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شاخص «نیکی ۲۲۵ ژاپن»، ۰.۱۴ درصد افزایش یافت و شاخص «تاپیکس» نیز ۰.۱۲ درصد صعود پیدا کرد. بعد از «کوسپی کره جنوبی» با ۰.۳۵ درصد افت، سهام استرالیا نیز کاهش یافت و شاخص بورس استرالیا ۱.۳۳ درصد سقوط را به ثبت رساند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه، «ام‌اس‌سی‌آی» در خارج از ژاپن ۰.۶۷ درصد کاهش یافت. داده‌های اقتصادی منتشر شده چین در آخر هفته ممکن است بر تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران منطقه تاثیر بگذارد؛ فعالیت کارخانه‌های چین در ماه آوریل با سرعت بیشتری به دلیل قرنطینه کووید کاهش یافت.

معاملات آتی شاخص سهام ایالات ‌متحده در معاملات شبانه یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه، پس از اینکه شاخص «نزدک کامپوزیت» بدترین ماه خود از سال ۲۰۰۸ را به ثبت رساند، تحت فشار افزایش نرخ‌ها، تورم افسارگسیخته و درآمدهای غیر قابل تحمل برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری قرار گرفت.

قراردادهای آتی مرتبط با میانگین «صنعتی داوجونز» ۱۳۳ امتیاز افزایش یافت. معاملات آتی «اس‌اندپی ۵۰۰» به میزان ۰.۲۵ درصد بالاتر بود، در حالی که «نزدک ۱۰۰» نیز ۰.۴۱ درصد صعود را به ثبت رساند. شاخص «دلار آمریکا» که ارزش دلار را در برابر سبدی از ارزهای هم‌نوع خود دنبال می‌کند، پس از جهش اخیر از سطوح زیر ۱۰۲.۴، در ۱۰۳.۴۴۲ قرار گرفت.

لازم به ذکر است که «ین ژاپن» با ۱۳۰.۳۵ به ازای هر دلار معامله شد که در مقایسه با سطوح زیر ۱۲۸ که طی هفته گذشته، در برابر دلار آمریکا مشاهده شد همچنان ضعیف‌تر است. دلار استرالیا پس از کاهش از ۰.۷۱۴ دلار در هفته گذشته در ۰.۷۰۳۷ دلار بود. قیمت نفت در معاملات آسیا پایین‌تر بود و شاخص بین‌المللی نفت خام برنت با ۰.۸ درصد کاهش به ۱۰۶ دلار و ۲۸ سنت به ازای هر بشکه و همچنین قیمت نفت خام آمریکا با ۰.۶۶ درصد کاهش به ۱۰۴ دلار به ازای هر بشکه رسید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.