سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
سهام شرکت‌های فولادی در بازار سرمایه افزایش یافت
06 اردیبهشت 1400 - 16:03
شناسه : 11224
مدیرعامل شرکت تحلیل سرمایه آروین گفت: در حال حاضر، سهام شرکت‌های فولادی در بازار سرمایه، با توجه به ریزش‌های اخیر، اصلاح شده و سودآوری عملکردی این شرکت‌ها در سال 1399 نسبت به P به E آن‌ها بیشتر است؛ در نتیجه این سهام نسبت به سهم‌های دیگر بازار سرمایه جذابیت بیشتری دارد.
ارسال توسط : منبع : بورس امروز
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا اعتدال مدیرعامل شرکت تحلیل سرمایه آروین با اشاره به متغیرهای مختلف در صنعت فولاد، اظهار داشت: صنعت فولاد ایران تحت تاثیر متغیرهای متعددی از جمله دسترسی آسان به منابع اولیه قرار دارد، بسیاری از کشورها مانند چین برای تولید فولاد مجبوراند تا هزینه‌های بالایی را برای تامین سنگ‌آهن پرداخت کنند که خوشبختانه کشور ما به دلیل وجود منابع خدادادی زیاد، می‌تواند به طور مناسب از آن‌ها استفاده نماید.

افزایش جذابیت صنعت فولاد با افزایش قیمت‌های جهانی

مدیرعامل شرکت تحلیل سرمایه اروین با اشاره به افزایش قیمت جهانی فولاد طی ماه‌های اخیر، گفت: در حال حاضر قیمت فولاد به نزدیکی ۶۰۰ دلار رسیده است؛ در نتیجه صنعت فولاد دارای جذابیت زیادی شده و در چنین شرایطی، نرخ‌های داخلی نیز تابعی از قیمت‌های جهانی و دلار می‌شوند. با وجود اینکه نرخ نیمایی کاهش یافته اما رشد قیمت‌های جهانی با افزایش چشمگیر، به جذابیت این بیش از گذشته افزود.

اعتدال با بیان اینکه شرکت‌های فولادی کشور، رکودهای چشمگیری در فروش و تولید فولاد داشته‌اند، بیان کرد: در حال حاضر، سهام شرکتهای فولادی در بازار سرمایه، با توجه به ریزشهای اخیر، اصلاح شده و سودآوری عملکردی این شرکتها در سال ۱۳۹۹نسبت به P به E آنها بیشتر است؛در نتیجه این سهام نسبت به سهمهای دیگر بازار سرمایه جذابیت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: اکنون صنایع مربوط به فلزات نیز رشد خوبی خواهند داشت. به عنوان مثال قیمت جهانی مس، نرخ ۹ هزار و ۴۰۰ دلاری را تجربه کرد و پیش‌بینی می‌شود که سایر فلزات نیز با افزایش قیمت جهانی همراه باشند و روند صعودی آن‌ها ادامه پیدا کند.

تاثیرات مثبت نشست کمیسیون مشترک برجام بر صادرات فولاد

مدیرعامل شرکت تحلیل سرمایه اروین با اشاره به نتایج نشست کمیسیون مشترک برجام، تصریح کرد: در صورتی که نتایج کمیسیون مشترک برجام و ایران مطلوب باشد، گشایش‌های مناسبی در حوزه صادرات فولاد خواهیم داشت. تحریم‌های دولت ترامپ منجر شده بود که هزینه‌های صادرات برای شرکت‌های فولادی گزاف شود زیرا این شرکت‌ها علاوه بر ارائه تخفیف‌های سنگین، مجبور بودند برای دریافت پول خود، هزینه‌های زیادی را متحمل شوند. حال با برداشته شدن تحریم‌ها این هزینه‌ها رفع شده و صادرات این شرکت‌ها افزایش می‌یابد.

اعتدال با تاکید بر اینکه شرایط تولید و فروش شرکت‌های فولادی پایدار است، اذعان داشت: در حال حاضر این شرکت‌ها ظرفیت‌های تولیدی خوبی دارند و هر یک از آن‌ها ماهانه رکورد جدیدی در میزان تولید و فروش خود ارائه می‌دهند. به عنوان مثال شرکت فولادمبارکه در سال‌های اخیر روند صعودی خوبی در فروش خود داشته است. به طوری که با افزایش نرخ نیز، رکوردهای چشمگیری در مبلغ فروش این شرکت به ثبت رسید. سایر شرکت‌های فولادی مانند آهن و فولاد ارفع نیز رشد خوبی به ثبت رسانده‌اند. در این راستا، شرکت‌های سنگ‌آهن نیز روند صعودی در سال‌های اخیر داشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود این روند صعودی در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه موارد ذکر شده تاثیر زیادی بر P به E شرکت‌ها داشته و سهام آن‌ها را به یک گزینه جذاب در بازار سرمایه تبدیل کرده است. سهامداران با تزریق منابع می‌توانند از این فرصت مناسب استفاده کنند. امیدواریم این مشکلات در سال جاری حل و رشد خوبی را در سهام شرکت‌ها شاهد باشیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.