سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
سهام عدالت راهی برای افزایش حجم دولت
24 خرداد 1400 - 11:06
شناسه : 13696
مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان مطرح کرد؛ مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: ذوب‌آهن سهامدار عدالت نیست، اما با این مسئله درگیر است. لذا صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی از بازار سرمایه این شرکت را تشکیل می‌دهند. از زمان تاسیس ذوب‌آهن تاکنون این شرکت با وجود آزادی عمل طبق برنامه‌‌ مشخص در حوزه کاری خود فعالیت می‌کند، در این راستا به راحتی می‌تواند با شرکت‌های بورسی در حوزه خرید و فروش سهام همکاری و به صورت غیرمستقیم واحدهای سرمایه‌گذاری را خریداری کند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان، اظهار داشت: پیش از ورود به مجمع آیا برای کسانی که سهامدار عدالت هستند آموزشی گذاشته‌ایم؟ برای بهبود بازار نیاز است کسانی که دارای سهام عدالت و امانتدار این سهام ارزشمند هستند آموزش بیشتری در این خصوص هستند. بنابراین کار را باید به دست افرادی سپرد که توانای چرخاندن این بازار را دارند که بتوانند مشابه آن صندوق‌های سرمایه‌گذاری با چهارچوب مشخص، زیر نظر سازمان بورس قرار گیرند.

وی افزود: در زمینه حفظ دارایی سهامداران عدالت، بهتر است سازمان بورس، یک دستورالعمل مشخص را تعریف کند که منجر به بیراهه و تغییر نشود؛ چراکه چنین مجموعه‌ای می‌تواند خط و ربط‌های سیاسی بگیرد. در این راستا برخی از افراد به جنبه سیاسی این بازار بیشتر از اقتصادی توجه دارند.

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان، گفت: سهام عدالتی که به عنوان امانت در دست بازار سرمایه قرار دارد باید در جهت درست استفاده شود تا بتواند برای سهامداران خود منافع مناسبی داشته باشد. لذا باید برای شرایط هرچه بهتر دستورالعملی مشخص تعریف و از میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری افراد واجد صلاحیت به عنوان اعضای هییت‌مدیره انتخاب شوند.

یزدی‌زاده با بیان اینکه جمعیتی سی میلیون نفری، توسط این شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باید مدیریت شود، بیان کرد: اگر این صندوق‌ها درست مدیریت نشود منجر به یک بحران بزرگ در کشور می‌شود. یکی از خصوصیات صندوق‌های سرمایه‌گذاری این است که، نقدشوندگی بالایی دارند و حتی اگر نتوانند بفروشند، توانای خریدار شدن دارند اما دراین مسئله در این حوزه صدق نمی‌کند و اگر روند بازار بدین شکل باشد تاثیرات منفی بر شرکت‌های سرمایه‌گذاری خواهد گذاشت. در این راستا برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی باید آیین‌نامه مشخصی تعریف شود.

وی در پایان با اشاره به ضرورت تبدیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت، به صندوق‌های سهام عدالت میرا، خاطرنشان کرد: این از راهکارهای کوچک‌سازی دولت است. حجم دولت به وسیله سهام عدالت بزرگ شده و با اضافه شدن یک نهاد جدید، بروکراسی دولتی بیشتر می‌شود. باید یک جایی پرونده سهام عدالت بسته شود. این حواشی و ابهامات راه به جایی نخواهد برد و به نفع مردم نیست.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.