چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
سهم برداشت صنایع استان اصفهان از زاینده رود ناچیز است
23 اسفند 1399 - 11:31
شناسه : 8904
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سهم برداشت صنایع استان اصفهان از رودخانه زاینده‌رود بین ۵۵ تا ۶۰ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با سایر بخش‌ها، بسیار ناچیز به حساب می‌آید.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولادمبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان، اظهار داشت: سهم برداشت صنایع استان اصفهان از رودخانه زاینده‌رود بین ۵۵ تا ۶۰ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با سایر بخش‌ها، بسیار ناچیز به حساب می‌آید. در همین راستا، اگر صنایع بتوانند همین سهم ناچیز را از آب‌های انتقال یافته خارج از حوضه زاینده‌رود تامین کنند، به پایداری این حوضه کمک می‌شود.  

وی افزود: با آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان مشکل زاینده‌رود حل نمی‌شود؛ چرا که سهم برداشت آب از زاینده‌رود کم است و نباید اجازه داد با عملیاتی شدن این طرح، احیای زایند‌رود به حاشیه برود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: مطالبه استان اصفهان احیای زاینده‌رود است و باید به برداشت‌های غیرمجاز در بالادست، بارگذاری‌های مجاز و رسمی خارج از تابلوی منابع و مصارف و مصوبات شورای عالی آب در بالادست، پایان داد.

شایان ذکر است که با راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی از جمله فولادمبارکه یکشنبه این هفته عملیات اجرایی آیین بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج‌فارس و دریای عمان به استان‌های شرقی و مرکزی کشور توسط رییس جمهور آغاز خواهد شد.

این ابَرپروژه، با بهره‌مندی از توان متخصصان داخلی و همچنین ظرفیت‌های بخش خصوصی توانمند، در زمان تحریم اجرایی می‎‌شود و این پروژه یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های بعد از انقلاب اسلامی است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.